شناسهٔ خبر: 2926217 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

۸ هزار ميليارد تومان اعتبار براي مرزها لازم است

فرمانده مرزباني ناجا با اشاره به اينکه بالغ بر ۸ هزار ميليارد تومان براي مرزها اعتبار نياز داريم گفت: اميدواريم با پشتيباني مجلس و دولت ، اين بودجه محقق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضايي در حاشيه نشست مشترک فرماندهي ناجا با نمايندگان فراکسيون مرزي مجلس، در جمع خبرنگاران گفت: مرزها از جايگاه ملي برخوردارند چرا که تنها متعلق به نسل گذشته نيست بلکه به نسلهاي بعدي هم تعلق دارند، از طرفي ديگر جايگاه مجلس و نمايندگان نيز ملي است. لذا اين نشست برگزار شد تا نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جريان آخرين وضعيت مرزهاي کشور قرار بگيرند.
وي افزود: در اين نشست ضمن بررسي اقدامات انجام شده در مرزها، اقداماتي که نياز است در آينده محقق شود نيز بررسي شد.
فرمانده مرزباني تصريح کرد: با توجه به گستردگي مرزهاي کشور که بيش از هشت هزار و هفتصد و پنجاه کيلومتر وسعت دارد، سرمايه گذاري در مرز ضروري است
رضايي گفت: از دولت و مجلس به دليل پشتيباني از مرزها تشکر مي کنيم اما با توجه به عقب ماندگي گسترده در مرزها بايد توجه ويژه اي به اين موضوع داشت و خوشبختانه در اين نشست نمايندگان به اين ضرورت اذعان داشتند و قرار شد در برنامه ريزي سال ۹۴ و برنامه ششم به موضوع مرزها بيشتر توجه کنند.
وي ادامه داد: بر اساس برآورد انجام شده بالغ بر ۸ هزار ميليارد تومان براي مرزها اعتبار نياز داريم که سه هزار ميليارد تومان آن اعتبارات ابنيه اي و ۵ هزار ميليارد ديگر اعتبارات خدماتي و تجهيزاتي است که اميدواريم با پشتيباني مجلس و دولت اين بودجه اختصاص يابد.
سردار رضايي در خصوص تردد افاغنه از سمت مرزهاي شرقي ايران براي پيوستن به گروه داعش نيز گفت: تنها يک مورد دستگيري در مرز شمال غربي کشور انجام شد که در اين عمليات سه نفر که شبانه با تجهيزات انفجاري وارد کشور شده بودند توسط گشت هاي هدفمند ما دستگير شدند. اما تا امروز موردي گزارش نشده است ضمن آنکه با ساير دستگاه هاي امنيتي هماهنگي هاي لازم انجام شده است.
وي در خصوص به کارگيري تجهيزات مدرن براي کنترل مرزها گفت: نگاه مرزباني براي کشور در برنامه ششم، فناورانه محور است نه صرفا انسان محور؛ با اين نگاه هم در راستاي ارتقاي مهارتها و دانش مهارتي و هم در ورود تجهيزات اپتيکي و الکترونيکي براي کنترل مرزها وجود دارد.
اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: هدف گذاري مرزباني براي به کارگيري فناوري هاي نوين در مرزها است همانند استفاده از پهبادها، شناورهاي تاکتيکي براي کنترل دريا و شناورهاي ايستايي براي کنترل در عمق دريا، تا بتوانيم کساني که سواحل ما را مورد تهاجم قرار مي دهند در عمق دريا با آنها مواجه شويم.
وي در خصوص اعتبارات مرزها نيز گفت: همان گونه که گفتم ۸ هزار ميليارد تومان بودجه براي مرزها نياز داريم که لازم است سالانه ۱۵۰۰ ميليارد تومان تخصيص داده شود. اين درحالي است که بودجه سال ۹۳، ۸۷ ميليارد تومان پيش بيني شده است.
فرمانده مرزباني ناجا يادآور شد: تاکنون دولت بالغ بر ۶۰ درصد از بودجه مورد نياز (۸۷ميليارد تومان) در سال ۹۳ را واگذار کرده است که اين بودجه بيشتر در مناطق امنيتي و در صورت لزوم در مرزهاي آرام هزينه مي شود.
 

نظر شما