شناسهٔ خبر: 29260777 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

دور برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا؛ امروز در ورزشگاه آزادی

فوتبال ایران در انتظار حماسه بزرگ پرسپولیس

صاحب‌خبر -

پرسپولیس ایران امروز (شنبه) در جریان دور برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا میزبان کاشیماآنتلرز ژاپن است.
به گزارش ایسنا، تیم فوتبال پرسپولیس در حساس‌ترین بازی تاریخش درحالی به میدان می‌رود که با توجه به نتیجه دیدار رفت برابر حریف ژاپنی ، با اتکا به حمایت هوادارانش امیدوار است تا برای اولین‌بار جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.
شاگردان برانکو که در دیدار رفت، با وجود بازی منطقی در نیمه نخست، در نهایت دو بر صفر برابر کاشیماآنتلرز شکست خوردند، حالا در نبود سیامک نعمتی محروم و البته امید عالیشاه مصدوم باید در حضور هواداران خودی برابر حریف قدرتمند ژاپنی صف‌آرایی کنند.  البته در نبود این دو بازیکن، برانکو حساب ویژه‌ای روی محسن ربیع‌خواه و آدام همتی باز کرده است.
پرسپولیس ایران که در این فصل، با محرومیت از پنجره نقل‌وانتقالات دست‌وپنجه نرم می‌کرد، برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا، ابتدا در گروه c با غلبه بر نسف‌قارشی ازبکستان، السد قطر و الوصل امارات به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شد و در ادامه با برتری برابر الجزیره امارات جواز صعود به جمع ٨ تیم برتر آسیا را به دست آورد. شاگردان برانکو در ادامه با وجود شکست یک بر صفر برابر الدوحیل در بازی رفت، این تیم قطری را با نتیجه سه بر یک در بازی برگشت از پیش رو برداشتند و سپس با شکست السد در بازی رفت و تساوی در ورزشگاه آزادی، فینالیست لیگ قهرمانان آسیا در سال ٢٠١٨ شدند.
حالا پرسپولیس و برانکو این فرصت بزرگ را در اختیار دارند تا با یک نمایش حماسی، شکست دو بر صفر در بازی رفت برابر کاشیماآنتلرز را جبران کرده تا برای اولین بار جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را به موزه افتخارات خود اضافه کنند.
رکورد شکنی سرخ‌ها در فینال «آزادی»
هواداران پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا که در ورزشگاه آزادی برگزار می شود، رکورد شکنی خواهند کرد.کنفدراسیون فوتبال آسیا گزاش داده است برای این بازی ۷۸ هزار و ۱۱۶ بلیت فروخته شده است که این تعداد برای مسابقه فینال لیگ قهرمانان یک رکورد شکنی به حساب می آید. قبل از این مسابقه، درسال ۲۰۱۴ این رکورد در اختیار هواداران الهلال عربستان بود که در بازی فینال سال ۲۰۱۴ برابر وسترن سیدنی استرالیا ۶۳ هزار و ۷۶۳ بلیت خریداری کردند.
هوادان پرسپولیس در ورزشگاه آزادی جو خوبی ایجاد می‌کنند و این تیم می تواند در بازی برگشت برابر کاشیما هم از این جو استفاده کند و بازی را به سود خوب به پایان برساند. شیخ سلمان، رییس AFC در این باره گفته است : خیلی خوب است که این رکورد ثبت می شود. این برای AFC یک افتخار محسوب می شود. این نشان پیشرفت کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال‌های اخیر است.
درخواست سید جلال از هواداران پرسپولیس قبل از فینال آسیا
سید جلال حسینی درباره نقش تماشاگران در دیدار برگشت در لیگ قهرمانان آسیا گفت: هواداران برای ما خیلی مهم هستند. آنها همیشه حامی و پشتیبان ما بودند و خصوصا در بازی‌های سخت همیشه ما را حمایت کردند. آنها بازوهای سنگین ما در بازی‌های مهم بودند. ما با حمایت همین هواداران به دیدار نهایی رسیدیم و متاسفانه دیدار رفت را شکست خوردیم. با این حال ۹۰ دقیقه باقی مانده است و این ۹۰ دقیقه پایانی است. من از هواداران می‌خواهم که مثل بازیکنان باشند و به هیچ وجه انرژی خود را قبل از شروع بازی هدر ندهند. ما به انرژی هواداران در زمان بازی نیاز داریم و نیاز نیست قبل از بازی هواداران انرژی خود را از دست بدهند.
در صورتی که کاشیما به گل برسد پرسپولیس نیاز به این دارد که ۴ گل به ثمر برساند و به همین خاطر کلین شیت در این دیدار اهمیت زیادی برای تیم ایرانی دارد.
کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه صحبت‌های خود افزود: مهمترین موضوع این است که ما گل نخوریم و در ادامه باید گل هم به ثمر برسانیم. یعنی باید دو کار مهم را انجام دهیم ولی چون هواداران کنار ما هستند می‌توانیم به این مهم دست یابیم. با فهم و درک درست از این بازی باید از همان ابتدا برای موفقیت تیم تلاش کنیم. قول می‌دهم بهترین عملکردم را در زمین بازی نشان دهم. در کنار هواداران قادر به انجام کارهای بزرگی هستیم. برای هر دو تیم بازی سختی است. خصوصا برای ما که باید دو گل به ثمر برسانیم تا بازی برابر شود. کار بسیار سختی است و نیازمند انرژی زیاد و امیدوارم هواداران این انرژی را به ما بدهند.
رسن: تیم‌های قوی‌تر از کاشیما را شکست داده‌ایم
ستاره عراقی پرسپولیس بسیار امیدوار است که قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد تا در جام باشگاه‌های جهان بازی کند.
به گزارش ایسنا، سایت فیفا قبل از این دیدار حساس گفت‌وگویی را با بشار رسن، ستاره عراقی  تیم فوتبال پرسپولیس انجام داد. او از روزهای سختش بعد از مرگ مادرش سخن به میان آورد. ستاره عراقی پرسپولیس گفت: برایم بسیار سخت بود که در این سن و سال و در آغاز دوران حرفه‌یی خود مادرم را از دست بدهم. مادرم برای من یک دوست بود. بعد از هر بازی نخستین کسی به من زنگ می‌زد او بود و به همین خاطر بعد از دیدار برابر السد وقتی به این فکر کردم که دیگر مادرم به من زنگ نمی‌زند به گریه افتادم.
او ادامه داد:همه بازیکنان تیم ملی فوتبال عراق قبل از دیدار برابر آرژانتین می‌دانستند که مادرم فوت کرده است اما کسی به من چیزی نگفت تا در آن دیدار حساس به میدان روم. چند روز بعد از مرگ مادرم در دیدار برابر السد به میدان رفتم. این نخستین بازی بود که بعد از درگذشت مادرم به میدان می‌رفتم و واقعا برایم سخت بود. احساس عجیبی داشتم که نمی‌توانستم دیگر با او صحبت کنم. بعد از بازی نتوانستیم خودم را کنترل کنم.
این ستاره عراقی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه صحبت‌های خود درباره دیدار برابر کاشیما، اضافه  کرد: دیدار تاریخی برای باشگاه و هم‌چنین من خواهد بود. من با نیروی هوایی عراق قهرمانی در AFC کاپ را تجربه کرده‌ام. رسیدن ما به فینال لیگ قهرمانان آسیا با وجود شرایط خاصی که داشتیم یک دستاورد بزرگ است. کاشیما تیم خوبی است اما ما برابر تیم‌های بزرگ و قوی‌تری مثل الدحیل و السد پیروز شده‌ایم. در نیمه دوم دیدار قبلی نتوانستیم انتظارات را برآورده کنیم. اگر بازی همیشگی خود را در آزادی به نمایش بگذاریم کاشیما را شکست می‌دهیم و نخستین قهرمانی خود را به دست می‌آوریم. بشار اگر قهرمان آسیا شود بعد از عبدالوهاب ابو الهیل و عماد محمد رضا، سومین بازیکن عراقی خواهد بود که در جام باشگاه‌های جهان به میدان می‌رود. ستاره عراقی پرسپولیس گفت: همه ما بازیکنان پرسپولیس می‌خواهیم در جام باشگاه‌های جهان بازی کنیم. امیدوارم که تاریخ‌ساز شویم و نماینده عراق در این رقابت بزرگ باشم.
سرمربی کاشیما: از دقیقه یک می‌جنگیم 
گو اویوا، سرمربی کاشیما آنتلرز در نشست خبری پیش از بازی اظهار کرد: همانطور که می‌دانید بازی رفت را در خانه بردیم. می‌دانیم بازی برگشت سخت خواهد بود و بدون توجه به نتیجه بازی رفت، از دقیقه اول تا آخر بازی خواهیم جنگید. او در پاسخ به این سوال که کاشیما چطور برای این دیدار خارج از خانه آماده شده است، گفت: بازی‌های خارج از خانه همیشه سخت هستند. در این تورنمنت تمام بازی‌های خارج‌ از خانه‌مان سخت بود و تجربه این مسئله را داریم. اگر از همان ابتدای کار آن طور که دوست داریم بازی کنیم و بتوانیم بازی را کنترل کنیم، می‌توانیم نتیجه بگیریم. سرمربی کاشیما آنتلرز در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که نظرش درباره بازی در جو ورزشگاه آزادی چیست، گفت: از نظر تعداد تماشاگران شرایط بازی برای ما خیلی سخت خواهد بود. خصوصا از لحاظ ارتباط کلامی با یکدیگر که ما را مجبور می‌کند با زبان بدن با هم در ارتباط باشیم. البته ما همه تلاشمان را در داخل زمین می‌کنیم تا بازی را کنترل کنیم و به نتیجه برسیم. از ژاپن هواداران کمی آمدند اما همان‌ها هم به ما کمک می‌کنند و انگیزه می‌دهند که بازی خوبی به نمایش بگذاریم.
اویوا درباره شکست‌ناپذیری پرسپولیس در دیدارهای خانگی بیان کرد: این را می‌دانیم که پرسپولیس در خانه خیلی خوب بازی می‌کند. ماموریت ما در بازی فردا این است که به اولین تیمی تبدیل شویم که پرسپولیس را در خانه شکست می‌دهیم. او در پاسخ به این سوال که چرا بازی رفت مقابل پرسپولیس برخلاف دیدارهای دیگر کاشیما به جای ساعت ۱۹ یا ۲۰، ساعت ۱۵ برگزار شد، اظهار کرد: ما استراتژی خاصی در مورد زمان بازی نداشتیم. بازی‌های ما معمولا در روزهای میانی هفته است ولی بازی فینال در روز تعطیل برگزار شد. بازی‌هایی که در روزهای عادی برگزار می‌شود، به خاطر موقعیتی که کاشیما در کشور دارد، نمی‌توانیم تماشاگران زیادی داشته باشیم اما معمولا در ژاپن در آخر هفته‌ها خصوصا در ساعت ۱۵ می‌توانیم تماشاگران زیادی داشته باشیم و ورزشگاه را پر کنیم. زود برگزار شدن بازی فقط برای زیباتر شدن بازی و فروش تمام بلیت‌های بازی بود.
سرمربی کاشیما درباره استراتژی این تیم برای پیروزی در بازی فردا چیست، اظهار کرد: درباره نحوه بازی ایده‌آلمان باید بگویم که دفاع سخت و خوب برای ما نمایش خوبی خواهد بود. در نیمه تهاجمی هم باید خوب عمل کنیم. ترکیبی از دفاع و حمله برای من یک پرفورمانس خوب خواهد بود. همانطور که گفتم ما از همان ابتدا باید تمرکز داشته باشیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.
سوزوکی: با تمرکز از سد پرسپولیس می‌گذریم
یوما سوزوکی، بازیکن کاشیما آنتلرز در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: همانطور که سرمربی گفت، فردا بازی خیلی سختی خواهد بود. ما می‌خواهیم از دقیقه اول سخت بازی کنیم تا نتیجه بگیریم. اگر از همان ابتدا تمرکز داشته باشیم قطعا نتیجه می‌گیریم.
او درباره چالش‌های پیش‌روی کاشیما برای قهرمانی در آسیا، گفت: فردا فینال است و فینال بازی سختی است اما ما سعی می‌کنیم مثل همیشه بازی کنیم. به این که فردا قرار است در فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان برویم، فکر نمی‌کنیم و بازی من فردا مهم نیست. بازی تیمی و این‌که فردا بتوانیم نتیجه مناسب بگیریم، برای من خیلی مهم‌تر است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما