شناسهٔ خبر: 29259909 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

پرپشت شدن مو با سس مایونز

شاید برایتان عجیب باشد که گفته شود از سس مایونز برای پر پشت شدن مو در صورت آسیب دیدن مو‌های خود استفاده کنید. اما باید گفت که مواد معدنی، روغن‌ها و پروتئین‌های موجود در سس مایونز موجب تقویت ریشه مو‌ها خواهد شد.

صاحب‌خبر -
از مو‌های کم پشت و بد حالت خود رنج می‌برید؟ در خانه خود می‌توانید از ماسک سس مایونز به عنوان روشی آسان و کم هزینه برای پر پشت شدن مو استفاده کنید. در این مقاله درباره پرپشت شدن مو با سس مایونز و نیز روش استفاده از این ماسک خانگی توضیح داده شده است.

شاید برایتان عجیب باشد که گفته شود از سس مایونز برای پر پشت شدن مو در صورت آسیب دیدن مو‌های خود استفاده کنید. اما باید گفت که مواد معدنی، روغن‌ها و پروتئین‌های موجود در سس مایونز موجب تقویت ریشه مو‌ها خواهد شد. سس مایونز نه تنها باعث تسریع در رشد فولیکول‌های مو شده بلکه به دلیل ترکیبات آن باعث نرمی و درخشندگی مو‌ها نیز خواهد شد.

چگونگی استفاده از سس مایونز برای پر پشت شدن مو

استفاده از روش پرپشت شدن مو با سس مایونز بسیار آسان است. به صورت که ابتدا مو‌ها را کمی مرطوب نمایید سپس با مقداری از این سس لابلای مو‌های خود را ماساژ دهید. برای تأثیر بیشتر آن، سر خود را با یک نایلون یا کلاه پلاستیکی بپوشانید. بعد از مدت زمانی در حدود ۱۵ دقیقه مو‌ها را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

نکات مهم برای پرپشت شدن مو با سس مایونز

برای اینکه بتوان تأثیری فوق العاده با مصرف سس مایونز برای پر پشت شدن مو شاهد باشید می‌توان همزمان با این سس مواد دیگری مانند تخم مرغ و یا روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون یا بادام نیز استفاده نمود.
در پایان ذکر این نکته نیز ضروری است که در هنگام مشاهده هر گونه ریزش مو می‌بایست ابتدا علت ریشه‌ای آن را پیدا کرده و پس از رفع آن مشکل برای تقویت مو و نیز پر پشت شدن مو به وسیله روش آسان و کم هزینه ماسک سس مایونز اقدام نمود.
همچنین باید توجه نمود که افراط در انجام عملیات پر پشت شدن مو با سس مایونز مانند زیاده روی در هر روش دیگری می‌تواند برای پوست سر و مو‌ها عوارضی را نیز به دنبال داشته باشد؛ بنابراین این کار را به مقدار و دفعات متناسب انجام دهید.

ماسک‌های سس مایونز برای پر پشت شدن مو

ماسک روغن زیتون و سس مایونز: این ماسک برای مو‌های آسیب دیده و خشک استفاده می‌شود.
ماسک عسل به همراه سس مایونز: از این ماسک برای تقویت و رشد مجدد مو‌های ریخته شده استفاده می‌گردد.
ماسک تخم مرغ و سس مایونز: این ماسک برای آبرسانی و مرطوب شدن مو‌ها کاربرد دارد.
ماسک آووکادو با سس مایونز: از این ماسک برای مو‌های خشک و شکننده خود می‌توانید استفاده نمایید.
ماسک روغن بادام، سرکه و سس مایونز: از این ماسک بیشتر برای از بین بردن شپش‌های سر استفاده می‌شود.

طریقه مصرف هر کدام از این ماسک‌ها به این صورت است که بسته به میزان بلندی مو‌ها بین نصف تا یک شیشه سس مایونز را در ظرفی ریخته و سپس ماده ترکیبی مورد نظر را نیز به مقدار مناسب اضافه و ترکیب نمایید. بعد از مالیدن ماسک بر روی مو‌های خود به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه منتظر بمانید. البته مدت زمان ماندن ماسک روغن بادام، سرکه و سس مایونز بیشتر و در حدود ۲ تا ۳ ساعت است. سپس مو‌ها را با آب ولرم بشویید.

سایر روش‌های پر پشت شدن مو

علاوه بر مواردی که برای پر پشت شدن مو با سس مایونز بیان گردید، روش‌های ساده و فروانی دیگری نیز برای این منظور وجود دارد:

استفاده از روغن‌های گیاهی پر خاصیت مانند روغن‌های رزماری، بابونه و زیتون یکی از بهترین روش‌ها برای پر پشت نمودن مو است.
استفاده از ماسک آووکادو بر روی مو‌ها نیز کمک مؤثری در درمان مو‌های آسیب دیده و جلوگیری از ریزش آن‌ها به عمل می‌آورد.
همچنین استفاده از عصاره گیاهانی همچون مریم گلی، ریشه شیرین بیان، دم اسب و اسطوخدوس نیز برای این منظور روشی کارآمد است.
رعایت بهداشت و رسیدگی به موها، تغذیه صحیح و رفع مشکلاتی داخلی بدن که باعث آسیب دیدن و ریزش موی سر می‌شوند نیز از جمله نکاتی است که به داشتن مو‌هایی پر پشت و زیبا کمک خواهد کرد.
 
منبع:ستاره

نظر شما