شناسهٔ خبر: 29259863 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اخبار کوتاه داخلی

صاحب‌خبر -
 

حضور جهانگیری در دیدار پرسپولیس و کاشیما

معاون اول رئیس جمهور به عنوان تماشاگر ویژه دیدار تیم‎های پرسپولیس و کاشیما، در ورزشگاه آزادی حضور پیدا خواهد کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، بنا بر اعلام مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، طبق هماهنگی‌ها قرار است دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به همراه برخی دیگر از دولتمردان در ورزشگاه حاضر شوند.

رکوردهای جهان به نام مرادی ثبت شد

ملی‌پوش دسته ۹۶ کیلوگرم تیم وزنه‌برداری ایران عنوان قهرمانی رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ عشق آباد را از آن خود کرد. مرادی علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد دنیا را هم جابجا کرد.به گزارش خبرنگار مهر، سهراب مرادی نماینده دسته ۹۶ کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری ایران موفق شد به عنوان قهرمانی رقابت‌های ۲۰۱۸ جهان دست یابد.سهراب مرادی در حرکت یک ضرب موفق به مهار وزنه ۱۷۶ کیلوگرم شد که ضمن ارتقای رکورد جهان مدال طلای این حرکت را نیز ‌از آن خود کرد. سهراب مرادی در ادامه در نخستین حرکت خود در دوضرب موفق شد وزنه ۲۲۳ کیلوگرم را مهار کند. سپس در دومین حرکت وزنه ۲۳۰ کیلوگرم را هم بالای سر برد و رکورد دوضرب جهان را شکست. مرادی برای حرکت سوم در زدن وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی ناکام ماند و ۳ مدال طلای یک ضرب، دوضرب و مجموع را بدست آورد.

هاشمی قهرمان جهان شد

رقابتهای وزنه برداری دسته ۱۰۲ کیلوگرم قهرمانی جهان با حضور دو نماینده کشورمان پیگیری شد که علی هاشمی به عنوان قهرمانی رسید و بیرالوند سوم شد.به گزارش خبرنگار مهر،در پیکارهای مدعیان دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه برداری علی هاشمی در حرکت یکضرب به ترتیب وزنه های ۱۷۲، ۱۷۷ و ۱۷۹ کیلوگرم را با موفقیت بالای سر برد و مدال نقره یکضرب را از آن خود کرد.هاشمی در حرکت دوضرب ابتدا وزنه ۲۱۱ کیلوگرم را بالای سر برد. سپس وزنه ۲۱۷ کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکت سوم وزنه ۲۲۱ کیلوگرم را انداخت. او با این رکورد قهرمان شد.رضا بیرالوند نیز در حرکت یکضرب موفق به مهار وزنه ۱۷۵ کیلوگرم شد و در جایگاه چهارم حرکت یکضرب ایستاد.بیرالوند در حرکت دوضرب، در نخستین حرکت خود موفق به مهار وزنه ۲۰۷ کیلوگرم نشد اما در حرکت دوم وزنه ۲۰۸ کیلوگرم را بالای سر برد.در حرکت سوم هم وزنه ۲۱۸ کیلوگرم را مهار کرد و مدال نقره دوضرب و مدال برنز مجموع را از آن خود کرد.

تیم ملی کومیته ‌ایران به فینال رسید

قهرمان دو دوره گذشته رقابت ‎های تیمی قهرمانی جهان، با کسب چهار پیروزی متوالی برای سومین دوره متوالی به دیدار نهایی این رقابت‎ها راه یافت.به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه بیست و چهارمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان، تیم ملی ایران در بخش کومیته تیمی با پیروزی برابر ارمنستان، سنگال، اردن و ایتالیا به دیدار نهایی صعود کرد تا عصر یکشنبه برای دفاع از عنوان قهرمانی دوره قبل در مبارزه پایانی شرکت کند. تیم ملی ایران در دو دوره قبلی رقابتهای جهانی ۲۰۱۴ برمن و ۲۰۱۶ لینز عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد.

پارس جنوبی به رتبه پنجم رسید

تیم فوتبال پارس جنوبی با پیروزی قاطع خانگی برابر پیکان به رتبه پنجم جدول رده بندی لیگ برتر رسید.به گزارش ایرنا؛ از هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، پارس جنوبی در ورزشگاه جم از پیکان پذیرایی کرد و به برتری ارزشمند سه بر صفر رسید.در دقیقه بیستم، پاس زیبای «محمد نوری» هافبک با تجربه پارس جنوبی به «ابراهیم صالحی» رسید و این مهاجم گل نخست بازی را برای میزبان به ثمر رساند.گل دوم شاگردان «مهدی تارتار» در دقیقه ۷۸ از روی نقطه پنالتی و توسط محمد نوری به دست آمد.در دقیقه ۸۲ پارس جنوبی بازهم صاحب ضربه پنالتی شد که این بار «محمد شادکام» دروازه میهمان را باز کرد.پارس جنوبی با این پیروزی ۱۶ امتیازی شد و به رتبه پنجم جدول رده بندی راه یافت.

در دیگر دیدارهای این هفته نساجی مازندران ۲ بر صفر از سد استقلال خوزستان گذشت، تراکتورسازی هم ۴ بر یک ذوب آهن را شکست داد و سپاهان هم سایپا را ۳ بر صفر از پیش رو برداشت.

برچسب‌ها:

نظر شما