شناسهٔ خبر: 29259659 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

شکست سنگین عربستان و امارات؛ ارتش یمن خطوط امداد رسانی ائتلاف سعودی را قطع کرد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: ارتش و انصارالله یمن با انجام سلسله حملاتی در استان الحدیده، خطوط امدادرسانی نیروهای ائتلاف سعودی در این استان را قطع کردند و آنها را به محاصره خود درآوردند.
ستاد کل نیروهای مسلح یمن از شکست نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی و اماراتی در استان الحدیده خبر داد. سرگرد «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای گفت : نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند که حملات چند روز گذشته ائتلاف سعودی و اماراتی در این استان را دفع و از چهار محور ، راه‌های امداد رسانی شبه نظامیان و نیروهای تحت امر ائتلاف سعودی-اماراتی را قطع کنند.
در این بیانیه آمده است: در محور اول و منطقه «الجبلیه» واقع در شهر «التحتا» در استان «الحدیده» نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پیشروی و تسلط بر مواضع متجاوزان، راه امدارسانی آن‌ها در این شهر را قطع کردند ، در محور دوم و منطقه «الفازّه» نیز با پیشروی نیروهای یمنی، شمار زیادی متجاوزان و «مزدوران» ائتلاف سعودی کشته شدند و فرماندهان آن از میدان نبرد گریختند.
بنابر بیانیه نیروهای مسلح یمن، در این محور نیز خط امدادرسانی متجاوزان قطع شده و نیروهای ائتلاف در محاصره قرار گرفته‌اند. در محور سوم و منطقه «الحاج سفلا » نیز نیروهای یمنی پیشروی کردند و مواضع و محل استقرار نیروهای ائتلاف را به کنترل خورد درآوردند و راه را برای کمک رسانی به آن‌ها بستند. به گفته منابع یمنی، در محور چهارم که شهر «التحیتا» است نیز شماری از نیروهای ائتلاف سعودی در مناطق اطراف آن، محاصره شده‌اند.
از طرفی، همزمان با موفقیت نیروهای زمینی یمن، یگان موشکی این کشور نیز با چند فروند موشک، مواضع ائتلاف سعودی را هدف قرار داد.در این رابطه، یمنی ها یک فروند موشک بالستیک «بدرP_1» را به مقر متجاوزان سعودی در «الجوف» یمن شلیک کردند که به گفته یک منبع آگاه، با دقت بالا به هدف اصابت کرد و خسارات مالی و جانی زیادی به متجاوزان وارد آورد. یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین با یک فروند موشک «زلزال۱»، مواضع نظامیان ارتش سعودی در «جیزان» عربستان را منهدم کردند.
مواضع ائتلاف سعودی در سواحل غربی یمن نیز از حمله موشک های ارتش و انصارالله در امان نماند و آنها نیز هدف یک فروند موشک بالستیک «بدر ۱-P» یمنی ها قرار گرفتند.از سوی دیگر، جنگنده‌های سعودی نیز در واکنش به شکست نیروهای زمینی خود، در ۲۴ ساعت گذشته به بمباران اهداف غیر نظامی در یمن ادامه دادند و در بمباران شهر «مستبأ» در استان «حجه » در غرب یمن، شش تن از ساکنان یک خانه کشته شدند.

نظر شما