شناسهٔ خبر: 29258195 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ثبت نام ارز دانشجويي از امروز آغاز مي شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تمام دانشجويان شاغل به تحصيل واجد شرايط دريافت ارز دانشجويي مي توانند از امروز شنبه 19 آبان 97 فرمهاي لازم به همراه مدارک مورد نياز را تکميل و در سامانه سجاد به آدرس portal.saorg.ir بارگذاري کنند.

لازم است متقاضيان دريافت ارز دانشجويي به نکات زير دقت لازم را داشته باشند.

ارز دانشجويي صرفاً در بازه زماني يک مهر 97 تا 29 اسفند 97 يعني از مهر تا اسفند 1397 تعلق مي گيرد.

طبق بخشنامه بانک مرکزي، مبناي نرخ ارز درخصوص حواله هاي ارزي، نرخ ارز حواله مندرج در سامانه معاملات الکترونيکي ارز (ETS) و در مورد اسکناس، نرخ ارز اسکناس مندرج در سامانه مذکور خواهد بود.

باتوجه به تغيير سامانه ارزي از سامانه مشارکت دانشجويي (نشا) به سامانه جامع دانشجويي سجاد، تمام دانشجويان متقاضي در مرحله اول در سامانه جديد (سامانه سجاد) ثبت نام کرده و در مرحله بعدي درخواست ارز دانشجويي کنند.

طبق بخشنامه بانک مرکزي، ارز دانشجويي به مقاطع دکتري، کارشناسي ارشد تعلق مي گيرد و براي مقطع کارشناسي فقط دانشجوياني که شروع به تحصيل آنها قبل از 31 ارديبهشت 97 بوده، مي توانند درخواست کنند.

سازمان امور دانشجويان فقط موظف به تأييد وضعيت تحصيلي دانشجويان بوده، مراحل و ضوابط پرداخت ارز (نوع، ميزان و نرخ) براساس دستورالعمل بانک مرکزي و بر عهده بانک هاي عامل (تجارت و سامان) است .

با توجه به اينکه تمام فرآيندها و خدمات به صورت غير حضوري و از طريق سامانه انجام مي شود، نيازي به مراجعه حضوري نيست .

متقاضيان جهت کسب اطلاعات بيشتر به قسمت سوالات متداول در سامانه سجاد مراجعه کرده و در صورتي که پاسخ مورد نظر وجود نداشت، سوالات خود را از طريق ايميل support@saorg.ir ارسال کرده و پيگيري کنند.

براي کسب اطلاع و پيگيري از وضعيت درخواست، متقاضي مي تواند به پروفايل و ايميل شخصي اعلام شده مراجعه کند. متقاضيان جهت ارتباط با پشتيباني سامانه، از گزينه درخواست پشتيباني سامانه سجاد در منوي خدمات استفاده کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما