شناسهٔ خبر: 29257173 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قیمت نفت برای نخستین بار طی چند ماه گذشته به زیر ۷۰ دلار رسید

در معاملات امروز بازار جهانی انرژی قیمت نفت برای نخستین بار از ماه آوریل به زیر ۷۰ دلار رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال ۶۹.۹ دلار به فروش رسید که نسبت به دیروز ۷۵ سنت کاهش داشته است.

این نخستین بار از ماه آوریل تاکنون است که قیمت نفت به زیر ۷۰ دلار در هر بشکه رسیده است. نفت آمریکا نیز ۹۳ سنت کاهش یافته و به زیر ۶۰ دلار رسید و ۵۹.۷۴ دلار قیمت‌گذاری شد. 

به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات روز گذشته بازار جهانی انرژی ۷۰.۶۸ دلار قیمت‌گذاری شد و این نخستین بار طی سال‌های گذشته است که قیمت نفت اوپک از نفت برنت گران‌تر می‌شود؛ چراکه متوسط قیمت برنت در روز گذشته ۷۰.۶۵ و متوسط قیمت اوپک ۷۰.۶۸ دلار بوده است.

به گزارش رویترز، چشم‌انداز بالا بودن عرضه در بازار جهانی که بخش قابل توجهی از آن مربوط به معافیت کشورها از تحریم ایران است در کنار نگرانی‌ها نسبت به کاهش رشد اقتصادی و جنگ تجاری در جهان بر تقاضای سوخت، باعث شد تا در بازار امروز شاهد کاهش دوباره قیمت نفت باشیم. به طور کلی طی حدود یک ماه گذشته قیمت نفت ۱۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما