شناسهٔ خبر: 29253897 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

چین آماده مقابله با آمریکاست

ایرنا نوشت: رهبران چین با اعلام آمادگی برای مقابله با سیاست های یکجانبه آمریکا در نبرد تجاری، از یک طرف خود را برای بدترین سناریوها آماده می کنند و از طرف دیگر می گویند به هر شکل از این دوره بحرانی و جنگ تجاری، عبور می کنند.

صاحب‌خبر -

شاخصه های تجاری برای چین خرسند کننده نیست اوضاع بورس متغیر شده است و سرمایه گذاران چینی آینده خوبی متصور نیستند همزمان وضعیت تولید در کارخانه های چین نیز بد توصیف شده است اما این کشور خود را برای مقابله جدی با سیاست های خصمانه اقتصادی ترامپ آماده کرده است.
دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست اعلام کرد رهبری کشور تصمیم گرفته است برای توسعه «اقتصاد خصوصی» و «حمایت گسترده تر از بورس» اقدام کند.
در همین حال ۲۵ نفر از اعضای دفتر سیاسی کمیته مرکزی که اصلی ترین نهاد سیاستگذار کشور محسوب می شود، به ریاست 'شی جین پینگ' دبیرکل حزب و رییس جمهوری تشکیل جلسه داده و با ابراز نگرانی از شرایط موجود تاکید کرده اند با راهبردها و راهکارهای اقتصادی جدید، اوضاع را تحت کنترل خواهند گرفت.
این اولین بار است که دفتر سیاسی نسبت به وضعیت نامطلوب اقتصادی، علنا و در معرض افکار عمومی ابراز نگرانی می کند و پیشتر نیز این دفتر در سه ماه قبل گفته بود که تحولاتی در جریان است.
دولت چین نسبت به محیط خارجی که می تواند اوضاع را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین آثار منفی جنگ تجاری بر تجارت و اقتصاد چین به طور تلویحی هشدار داده است.
دفتر مرکزی اعلام کرده است مشکلات بسیار زیادی پیش روی موسسات چینی وجود دارد و افزوده است ما نیاز داریم شرایط را تغییر دهیم و در یک دوره زمانی این کار باید صورت گیرد و باید هر راه حلی که لازم است پیدا شود.
حزب حاکم خواستار آن شده است که اصلاحات و درهای باز به پیش سوق داده شود همزمان آمریکا نیز تهدید کرده است اگر توافق بزرگ میان طرفین حاصل نشود ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی از چین را مشمول تعرفه خواهد کرد.
بنا به گزارش های موجود، دفتر مرکزی حزب حاکم یک گروه هوش مصنوعی ایجاد کرده است که توسط کادر رهبری هدایت می شود این گروه به نوآوری و اصلاحات و همچنین تقویت کشور از لحاظ فنی توجه می کند.
'شین جیانگوا' اقتصاددان ارشد مرکز 'جی دی' در چین می گوید دولت و حزب حاکم عزم خود را جزم کرده اند به هر شکل از این دوره بحرانی و جنگ تجاری عبور کنند.
سیاست های فعال مالی و پولی دوباره در دستور کار کشور چین قرار گرفته است و تلاش بر این است که اشتغال تثبیت شود و عملکردها در تجارت، سرمایه گذاری و امور مالی و بانکی بهبود یابد.
این اقتصاددان ارشد چین می گوید این بار دیگر دفتر سیاسی حزب حاکم از پیشرفت پایدار و با ثبات سخنی نگفته و تصریح کرده است مشکلات اساسی نیز وجود دارد و متغیرهای زیادی در مسیر رشد دیده می شود.
هزینه کردن برای زیرساخت های اقتصادی، تمرکز بیشتر بر اقتصاد خصوصی و همچنین افزایش حمایت ها از بازار اوراق بهادار از جمله طرح هایی است که برای عبور از این دوره بحرانی در نظر گرفته شده است.
دولت و حزب چین اعلام کرده اند درها را به روی سرمایه گذاران خارجی بازتر خواهند کرد همزمان تاکید شده است باید به دنبال راهکارهایی برای پویا کردن بورس بود.
۲۲۳۲۲۴

نظر شما