شناسهٔ خبر: 29252799 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاج: ورزشگاه آزادی آماده میزبانی از فینال است/ پانصد هزار دلار از فیفا گرفته‌ایم

رئیس فدراسیون فوتبال از آمادگی ورزشگاه آزادی برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ‌ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از صبح امروز (جمعه) به همراه وزیر ورزش و جوانان در حال بازدید از ورزشگاه آزادی هستند، اظهار کرد: این ورزشگاه به خوبی آماده شده تا فینال لیگ قهرمانان‌ آسیا در آن برگزار شود. وزیر ورزش هم از صبح در محل حضور دارند تا در صورت مشکل هرگونه مشکل، دستور حل آن را بدهند.

او در پاسخ به این سوال که چرا باید ورزشگاه آزادی صرفا به خاطر لیگ قهرمانان آماده شود و اینکه چرا قبلا اقداماتی برای بازسازی ورزشگاه صورت نگرفته شده بود، توضیح داد: به هر حال این اتفاق رخ داده است. باید از این قبیل اتفاقات در ایران رخ بدهد تا سایر مشکلات ورزشگاه آزادی هم حل شود تا هیچ مشکلی برای برگزاری بازی‌هایی در سطح فینال لیگ قهرمانان آسیا نداشته باشیم. اتفاق مهم این است که تجهیزات به کار برده شده در ورزشگاه آزادی دائمی است و از این پس بلیت‌فروشی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و جایگاه قهرمانی تا همیشه باقی می‌ماند.

به گزارش ایسنا، علی‌رغم اینکه خبرنگاران از ساعت ۱۲ در محل آکادمی ملی فوتبال حضور دارند، شیخ سلمان ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه به این محل می‌آید و مراسم کلنگ‌زنی ساخت ساختمان اداری فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان مهدی تاج با اشاره به کار صورت گرفته در ورزشگاه آزادی گفت: بعد از بازی با السد ما نگران بودیم نتوانیم استادیوم را آماده کنیم اما با جلسه هماهنگی که وزیر ورزش و جوانان گذاشت روند کارها تسریع شد و به خوبی پیش رفت.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: تمام موارد درخواستی AFC از جمله بازسازی کامل VVIP و VIP انجام شد. رنگ آمیزی ورزشگاه، درب ورودی و گیت های ورودی کاملا نوسازی شد. قبلا هر ۱۰ ثانیه یک نفر از گیت رد می‌شد اما الان هر ثانیه دو نفر از گیت عبور می‌کنند که اتفاق بسیار مهمی است که ۲۰ سال منتظرش بودیم.

وی افزود: وضعیت صوت و نور ورزشگاه هم بهبود بسیار خوبی پیدا کرده و صدا و سیما هم با ۲۰ دوربین بازی را پوشش خواهد داد. استیجی هم تدارک دیده شده که برای مراسم قهرمانی نیازی نیست کسی وارد چمن شود.  

بازیکنان برای جشن قهرمانی از یک ورودی وارد و از خروجی مشخص خارج می‌شوند که امیدواریم قهرمان نماینده ایران باشد. همچنین اتاق داورها، رختکن ها و جایگاه گزارشگران صدا و سیما تغییرات مثبتی داشته است.

تاج ادامه داد: امسال برای فوتبال ما سال رکورد بود. علاوه بر این‌که امیدواریم فردا قهرمان شویم سهمیه مسابقات باشگاه‌های آسیا برای ایران ۳+۱ شد که خبر بسیار خوبی است. فوتبال ساحلی ما شرایط بسیار خوبی دارد و امیدواریم امروز با پیروزی بر مصر به فینال مسابقات جام بین قاره ای برسیم. برزیل البته حریف سختی است ولی نا امید نیستیم و اختلافمان در این سالها با برزیل کمتر شده است.

رییس فدراسیون فوتبال در پایان گفت:  امروز همچنین آغاز عملیات ساختمانی فدراسیون فوتبال است که زمینش را وزارت ورزش در اختیار ما قرار داد و فکر می‌کنیم تا ۲ سال دیگر به اتمام برسد. تاکنون ۵۰۰ هزار دلار از فیفا برای این ساختمان گرفته‌ایم و امروز به دست شیخ سلمان کلنگ این مجموعه به زمین می خورد.

انتهای پیام

نظر شما