شناسهٔ خبر: 29252471 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

اروپا خواستار آتش‌بس فوری در یمن شد

قانونگذاران اروپایی ضمن درخواست تعلیق صادرات سلاح به ائتلاف سعودی-اماراتی، خواستار آتش‌بس و توقف فوری درگیری‌ها در یمن شدند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قانونگذاران و نمایندگان شماری از کشورهای اروپایی بامداد امروز جمعه، سمیناری را تحت عنوان «ندای پاریس برای ایجاد صلح در یمن» در مقر مجلس نمایندگان فرانسه برگزار کردند.

الجزیره گزارش داد که نمایندگان چندین کشور اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس، ایتالیا، آلمان و هلند سند «ندای پاریس برقراری صلح در یمن است» را امضا کردند.

بر اساس این گزارش، ۵۰ نماینده پارلمان‌های کشورهای اروپایی در پایان این سمینار بر برقراری صلح در یمن تاکید کرده و خواستار آتش بس فوری در این کشور شدند و جامعه جهانی خواستند تا برای متوقف کردن جنگ در یمن وارد عمل شوند.

یک منبع شرکت کننده در سمینا در این باره گفت که قانونگذاران اروپا با امضای این سند، خواستار توقف صادرات سلاح به طرف‌های درگیر در یمن از جمله ائتلاف سعودی شدند و از طرف درگیر خواستند که به پای میز مذاکره بیایند.

زمزمه این روزهای غرب و آمریکا در رابطه با پایان جنگ در یمن پس از قتل خاشقچی در کنسولگری سعودی در استانبول و در پی آن درخواست «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقامات آمریکایی برای پایان جنگ یمن، در حالی به گوش می‌رسد که خود همین کشورها از صادرکنندگان عمده فروش سلاح به ائتلاف سعودی-اماراتی در جنگ یمن هستند.

این جنگ سال که سه و اندی است با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت غیر مستقیم آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم ائتلاف سعودی در قالب «ائتلاف عربی»‌ ادامه دارد، تاکنون بیش از 50 هزار یمنی را به کام مرگ کشانده است.

روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست (12 مرداد 97) به نقل از نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED» نوشته بود، تلفات جنگ در یمن به دستکم ۵۰ هزار نفر رسیده، اما رسانه‌های بین‌المللی همچنان آمار قبلی خود مبنی بر 10 هزار کشته را ذکر می‌کنند.

لینک کوتاه کپی لینک
منبع: فارس
منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما