شناسهٔ خبر: 29251964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کاروان ثارالله حامل دو نیم ضریح امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) از بوشهر راهی کربلا شد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: روند ساخت دو نیم ضریح نزدیک به سه سال طول کشید و علاوه بر خاتم کاری 11 نفر استاد کار حرفه ای در ساخت و روند طلا کاری و نقره کاری فعالیت داشته اند که دو نیم ضریح بعداز استقبال مردم با عنوان کاروان ثارالله راهی کربلا خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سپاس؛ آئین رونمایی از ضریح خیمه گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم ابن الحسن (ع) که از سال 92 فعالیت ساخت آن رقم خورد با حضور مردم و مسئولین استامن بوشهر رونمایی و در سراسر استان جهت تبرک اعزام و پس از آن راهی کربلا می شود.

مشارکت مردم بوشهر در ساخت ضریح خیمه گاه همیشه در صحرای کربلا خواهد بود

آیت الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان در آئین رونمایی از دو ضریح گفت: از مردم استان بوشهر برای مشارکت و حضور در ساخت دو ضریح خیمه گاه تقدیر و تشکر می کنم و اینکه مشارکت در ساخت نیم ضریح خیمه‌گاه  داشتندیادگار همیشگی در صحرای کربلا خواهند بود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ساخت سه نیم ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) در استان بوشهر اظهار کرد: از پنج نیم ضریح سه نیم ضریح شامل نیم ضریح‌ قمر بنی هاشم(ع)، امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) با مشارکت های مردم ولایتمدار بوشهر ساخت و راهی کربلای معلا شده است.

صفایی بوشهری افزود: مردم بوشهر با ارسال یادگاران خود به کربلای معلا محلی مناسب برای زیارت زائرین سید سالار شهیدان در سراسر جهان شده اند که این نشان از ایمان، تقوا و اوج معرفت مردم ولایتمدار استان به سید سالار شهیدان است.

بعداز سه سال عملیات ساخت دو نیم ضریح با عنوان کاروان ثارالله راهی کربلا می شوند

عبدالرضا مطاف در حاشیه رونمایی از دو ضریح خیمه گاه گفت: روند ساخت ضریح خیمه گاه از سال 92 در استان بوشهر با مشارکت مردم رقم خورده است که مردم استان بوشهر توانسته اند از 5 نیم ضریح خیمه گاه سه نیم ضریح را تکمیل و ارسال کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر اظهار کرد: سا 92 عملیات بازسازی نیم ضریح خیمه گاه قمر بنی هاشم(ع) ساخته و در سال 94 نصب شد و بعد از آن روند ساخت دو نیم ضریح امام حسین(ع) در بوشهر و حضرت قاسم(ع) در برازجان بدون هیچ گونه کمک مالی از سوی منابع دولتی و فقط با مشارکت مردمی انجام شده است.

وی افزود: روند ساخت دو نیم ضریح نزدیک به سه سال طول کشید و علاوه بر خاتم کاری 11 نف استاد کار حرفه ای در ساخت و روند طلا کاری و نقره کاری فعالیت داشته اند که دو نیم ضریح بعداز استقابل مردم با عنوان کاروان ثارالله راهی کربلا خواهند شد./انتهای پیام

 

نظر شما