شناسهٔ خبر: 29251267 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

ظریف:

آمریکا مسئول جنایات بشری در یمن و ایران است

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد جواد ظریف پنج شنبه شب و در پیامی توئیتری به ادعا‌های همتای آمریکایی خود که حکومت جمهوری اسلامی را مسئول عدم دسترسی ایرانی‌ها به غذا و دارو خوانده بود، پاسخ داد.

وی با انتقاد از ادعا‌های مایک پامپئو که در مصاحبه با بی بی سی فارسی دولت ایران را مسئول فشار بر زندگی مردم خود و ادامه یافتن جنگ در یمن توصیف کرده بود، نوشت: «درست مثل مورد یمن، وزیر پامپئو (حکومت) ایران را به خاطر تحریم‌های غیرقانونی آمریکا که جلوی دسترسی ایرانیان به خدمات مالی برای غذا و دارو را گرفته است، سرزنش می‌کند.»

وی تاکید کرد: «به طور طبیعی، ما با وجود تلاش‌های (خصمانه) آمریکا، آن‌ها (غذا و دارو) را برای مردم خود مهیا می‌کنیم. ولی آمریکا مسئول جرایم علیه بشریت در ایران و یمن است.»

واکنش ظریف پس از آن مطرح شد که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با بی بی سی فارسی، دولت ایران را مسئول نابودی ثروت ایرانی‌ها معرفی کرده و تلاش کرد تا با تطهیر چهره آمریکا، تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را به نفع ایرانی‌ها جلوه دهد.

پامپئو همچنین جمهوری اسلامی را عامل ادامه یافتن جنگ در یمن توصیف کرده و از عربستان سعودی به خاطر اختصاص بودجه برای کمک‌های انسانی به مردم یمن تمجید کرده بود.

نظر شما