شناسهٔ خبر: 29250911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

راه‌یابی کاراته‌کای کرمانشاهی به دیدار رده‌بندی رقابت‌های جهانی

رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان از روز 15 آبان با حضور یک‌هزار و 117 ورزشکار از 140 کشور جهان در شهر مادرید اسپانیا شروع شده و تا بیست و یکم آبان سال‌جاری ادامه پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی کاراته به میزبانی اسپانیا در حال برگزاری است که هامون درفشی‌پور کاراته‌کا کرمانشاهی  عضو تیم ملی حاضر در این رقابت‌هاست که به دیدار رده‌بندی  راه یافت.

هامون درفشی‌پور ملی‌پوش کشورمان در وزن 67- کیلوگرم  در مسابقات جهانی کاراته ر روی تاتامی حاضر شده، پس از آنکه دور اول را با قرعه استراحت روبرو شد در دور دوم مقابل حریفی از کانادا با نتیجه یک بر صفر پیروز و به مرحله بعد راه یافت.

این کاراته‌کای کرمانشاهی در دور سوم و چهارم نیز پس از آن که مقابل حریفانی از پاناما و آلمان به تساوی صفر بر صفر رسید در نهایت با رای داوران به عنوان فرد پیروز معرفی و به یک چهارم نهایی رسید.

درفشی‌پور در این مرحله توانست در مبارزه‌ای نزدیک و تماشایی کاراته‌کا سخت‌کوش و نامی آذربایجان را شکست داده و به نیمه نهایی راه پیدا کند.

نماینده وزن 67- کیلوگرم ایران در مرحله ماقبل فینال با ورزشکار فرانسوی و دارنده عنوان سومی جهان روبرو شد ولی در نهایت با قبول شکست 2  بر صفر به دیدار رده‌بندی راه یافت.

درفشی‌پور فردا شنبه (19 آبان) باید برای کسب مدال برنز با ورزشکاری از اسپانیا رقابت کند.

در بخش بانوان نیز پگاه زنگنه دیگر ورزشکار کرمانشاهی نماینده وزن 68- کیلوگرم در اولین مسابقه با نتیجه 3 بر 1 مغلوب حریفی از کوبا شد و با توجه به عدم راهیابی این ورزشکار به فینال از گردونه مسابقات کنار رفت.

همچنین در بخش کومیته تیمی بانوان هم تیم ایران عصر  دیروز (پنجشنبه) با ترکیب پگاه زنگنه، فاطمه چالاکی، رزیتا علیپور و حمیده عباسعلی در اولین مبارزه به مصاف تیم سنگال  رفت.

در مبارزات کومیته تیمی مردان  هم که با حضور 52 تیم  در حال رقابت‌اند تیم ملی کشورمان در دور نخست استراحت داشت و  امروز (جمعه) به همراه 31 تیم دیگر به روی تاتامی خواهد رفت.

در ترکیب کومیته تیمی مردان ایران سامان حیدری و مهدی خدابخشی دو کاراته کا کرمانشاهی حضور دارند.

رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان از روز 15 آبان با حضور یک‌هزار و 117 ورزشکار از 140 کشور جهان در شهر مادرید اسپانیا شروع شده و تا بیست و یکم آبان سال‌جاری ادامه پیدا می‌کند.

 

نظر شما