شناسهٔ خبر: 29250485 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

الجزیره خبر داد؛

همکاری پنتاگون با عربستان در حمله به «الحدیده» یمن

پایگاه خبری «انتلجنس آنلاین» نوشت که شماری از مسئولان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در حمله اخیر عربستان و امارات به شهر «الحدیده» واقع در غرب یمن شرکت دارند.

صاحب‌خبر -

پنتاگون با عربستان در حمله به الحدیده یمن همکاری داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از شبکه خبری الجزیره، به تازگی مسئولانی از پنتاگون با افسران سعودی و اماراتی برای طراحی حمله به «الحدیده» دیدار و گفت‌و‌گو داشته‌اند.

«انتلجنس آنلاین» افزود: واشنگتن پیش از حمله اخیر به الحدیده ۲ فروند هواپیمای شناسایی تحویل ریاض داده است.

این پایگاه خبری ادامه داد: پنتاگون اطلاعات اساسی را برای حمله به الحدیده در اختیار عربستان و امارات قرار داده است.

نبرد میان نیروهای مورد حمایت ائتلاف سعودی - اماراتی و جنبش انصارالله یمن در الحدیده ادامه دارد.

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات از 23 خرداد به رغم هشدارهای بین‌المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده‌ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه‌رو شده است.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی‌گناه و ویرانی زیر ساخت‌های این کشور شده است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما