شناسهٔ خبر: 29250191 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رویترز:

قتل خاشقجی تشکیل ناتوی عربی علیه ایران را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است

خبرگزاری میزان- رویترز به نقل از سه منبع آمریکایی نوشته است که موضوع قتل «جمال خاشقجی» مشکلات ایجاد «ناتوی عربی» علیه ایران را تشدید کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، رویترز به نقل از سه منبع آمریکایی نوشته است که موضوع قتل «جمال خاشقجی» مشکلات ایجاد «ناتوی عربی» علیه ایران را تشدید کرده است.

این سه مقام آمریکایی در گفتگو با رویترز گفته‌اند: راهبرد ترامپ برای تشکیل ناتوی عربی با هدف محدود ساختن قدرت ایران در منطقه پیش از این نیز دچار مشکلاتی بود، اما اکنون با دشواری‌های جدیدتری روبه روشده است.

یکی از این مقامات آمریکایی می‌گوید: قتل جمال خاشقجی «مجموعه‌ای کامل از مشکلات» را یجاد کرده است که پیش از ایجاد طرح ناتوی عربی باید حل شوند.

این منبع به رویترز گفته است: یکی از مشکلات این است که آمریکایی‌ها چگونه می‌توانند با محمد بن سلمان نشستی برگزار کنند بدون آنکه موجب ایجاد خشمی فراگیر شود. این موضوع خوشایند نیست.

ماه جولای رسانه‌ها گزارش دادند که دولت ترامپ به طور مخفیانه طرحی را پیش می‌برد تا اتحاد جدید سیاسی و امنیتی با ۶ کشور عربی حوزه خلیج فارس، اردن و مصر در راستای برنامه خود برای مقابله با آنچه گسترش نفوذ ایران در منطقه خوانده شده، احیا کند.

طرح ایجاد «ائتلاف راهبردی خاورمیانه» که به ناتوی عربی هم معروف است قصد دارد کشور‌های عربی شامل عربستان سعودی، امارات، کویت، قطر، عمان، بحرین، مصر و اردن را در قالب یک ائتلاف امنیتی، سیاسی و اقتصادی گرد هم آورده و آن‌ها را علیه ایران متحد کند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما