شناسهٔ خبر: 29250058 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

استفاده ابزاری آخوندی از یک گزارش، داد مشاور روحانی را درآورد

قرار گرفتن نام عباس آخوندی در بین پنج کاندیدای شورای شهر تهران برای پُست شهرداری باعث شده تا وی با استناد به یک گزارش، تصمیمات چندماه آخر حضورش در وزارت راه را به روایتی دیگر بازگو کند. تصمیماتی که علاوه بر جنجال آفرینی صدای مشاور روحانی را در آورد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: ۷ مهرماه امسال وزیر مستعفی راه و شهرسازی در نامه‌ای به معاون امور مسکن و ساختمان با استناد به تخلف‌های متعدد رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، پروانه اشتغال فرج الله رجبی را تعلیق کرد.

این اقدام آخوندی ۲۸ روز پس از نگارش نامه استعفایش (۱۰ شهریور) و ۲۱ روز بعد از رسانه‌ای کردن این نامه انجام شد.

حال به فاصله حدود سه هفته از موافقت رئیس جمهوری با استعفای آخوندی و در آستانه برگزاری مراسم تودیع و معارفه وزیر جدید راه و شهرسازی، وی روایت دیگری را از تصمیمات چند ماه آخر حضورش در وزارت راه وشهرسازی را بازگو کرده است.

وزیر سابق راه و شهرسازی با اشاره به این که بازرسی‌ها حکایت از رخنه فساد گسترده و شکل‌گیری شبکه‌های ناسالم در بسیاری از سازمان‌های نظام مهندسی استان‌هاست، گفت: طرح شکایت از سوی متخلفان از بابت ابلاغیه‌های اصلاحی در دیوان عدالت اداری و ریاست جمهوری نیز علیرغم تمام یارگیری‌ها و هزینه‌هایی که بابت وکالت از محل منابع متعلق به مهندسان شریف پرداخت کردند به جایی نرسید و دیوان عدالت اداری و بازرسی ریاست جمهوری به صحت اقدام‌های صورت گرفته رای داد.

وی با با بیان "هرچند اینجانب اینک مسئولیتی در وزارت راه‌وشهرسازی ندارم لیکن، به عنوان یک مهندس هم‌چنان پی‌گیر جریان مبارزه با فساد در این بزرگترین سازمان حرفه‌ای مهندسی هستم"، افزود: مطئنم که با همکاری مهندسان حرفه‌ای پیشکسوت و یاری مهندسان جوان در نهایت جریان مبارزه با فساد در سازمان‌ها پیروز خواهد شد.

وی یادآور شد: گزارش سرپرست دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری به تاریخ ۱۳۹۷/۷/۱۸ به صراحت حاکی از آن است که اقدام وزیر -سابق-راه‌وشهرسازی در تعلیق پروانه اشتغال به کار مهندس فرج‎الله رجبی رییس وقت سازمان نظام مهندسی قانونی بوده‌است.

آخوندی ادامه داد: اگر نامبرده بنا به برخی گزارش‌ها این سمت را تا کنون رها نکرده، هر تصمیمی که بگیرد افزون بر این‌که برای شخص وی موجب ضمان است، فاقد اعتبار قانونی نیز است. متاسفانه علیرغم اینکه این‌گونه گزارش‌ها متعلق به تمام جامعه، به‌ویژه جامعه حرفه‌ای مهندسی است، بی‌دلیل طبقه‌بندی محرمانه می‌خورد و جامعه و مهندسان از آگاهی کامل از آن محروم می‌مانند.

وی بیان کرد:به‌گمانم باید طبقه‌بندی این گزارش لغو شود و متن آن انتشار یابد. از قضا انتشار متن گزارش به حسن جریان امور و ایجاد اعتماد عمومی کمک می‌کند و هیچ دلیلی ندارد که متن اینگونه گزارش‌ها محرمانه باشد.

به گزارش تسنیم، اشاره به گزارش دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری آنهم در ایامی که آخوندی یکی از پنج گزینه شورای شهر تهران برای تصدی پُست شهرداری است، استفاده ابزاری وزیر سابق راه و شهرسازی را از این داستان به ذهن متبادر می‌کند.

قطعا وی با ارتباطاتی که داشته و دارد همان روز اعلام نظر دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری به این گزارش دست یافته است. حال با این تفاسیر چرا همان زمان آنرا در قالب یادداشت تلگرامی (مانند آنچه اکنون انجام داده) منتشر نکرده است.

فارغ از کارنامه پُر از تهی وزیر سابق در بخش حمل و نقل و مسکن، به طور قطع حضور احتمالی وی در شهرداری تهران هیچ اثر مثبتی به همراه نخواهد داشت.

تنها خروجی حضور آخوندی در شهرداری، بیان اظهارات جنجالی و ارائه تئوری‌های ناکارآمد با شرایط کنونی جامعه خواهد بود.

چندی پیش اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری در خصوص وزیر مستعفی راه و شهرسازی گفته بود: آخوندی یک تئوری پرداز بود و به درد وزارت نمی‌خورد.

نظر شما