شناسهٔ خبر: 29250046 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

خوش خدمتی عربستان و روسیه به ترامپ؛

قیمت نفت در ۱ ماه ۱۵ دلار ارزان شد

یک مقام ارشد ایرانی گفت، عربستان و روسیه باید تولید نفت را یک میلیون بشکه کاهش دهند، زیرا عرضه اضافی نفت از سوی این دو کشور موجب کاهش قیمت‌ها شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: یک مقام ارشد ایرانی گفت، عربستان و روسیه باید تولید نفت را یک میلیون بشکه کاهش دهند، زیرا عرضه اضافی نفت از سوی این دو کشور موجب کاهش قیمت‌ها شده است.

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد ایرانی گفت، عربستان و روسیه باید تولید نفت را به میزان یک میلیون بشکه کاهش دهند. وی افزود، عرضه اضافی نفت از سوی این دو کشور موجب کاهش قیمت‌ها شده و این به نفع دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تمام شده است.

ایران از افزایش تولید نفت روسیه و عربستان در پاسخ به درخواست ترامپ برای کاهش قیمت‌ها و پر کردن جای خالی نفت تهران به شدت ناراضی است.

حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک در پاسخ به این سوال که آیا تولید کنندگان به کاهش تولید در سال ۲۰۱۹ نیاز دارند گفت: «هیچ راه دیگری برای عربستان و روسیه وجود ندارد.» وی افزود: «آن‌ها در طی یک ماه قیمت نفت را ۱۵ دلار پایین آوردند و تنها به خاطر (خواسته) ترامپ باعث ارزان‌تر شدن بنزین آمریکا شدند.»

«آن‌ها میلیارد‌ها دلار درآمد نفتی را از دست دادند و موجب آسیب دیدن تولید کنندگان فقیر در آفریقا و آمریکای جنوبی شدند.»

حسین کاظم‌پور اردبیلی همچنین در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز اظهار کرد: این احساس که عربستان و روسیه بیش از نیاز بازار‌های جهانی نفت عرضه کردند، در میان همه تولیدکنندگان در حال افزایش است.

وی ادامه داد: روسیه و عربستان فریب سخنان آمریکایی‌ها را خوردند و بدون تایید سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) بیش از سقف تولید تعیین شده نفت روانه بازار‌های جهانی کردند.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک همچنین روسیه و عربستان را به سرقت مشتریان نفتی ایران و جایگزینی نفت خام این کشور در بازار‌های جهانی متهم کرد.

نظر شما