شناسهٔ خبر: 29249876 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

سفر ترامپ به فرانسه لغو شد

رئیس‌جمهور آمریکا پس از کش و قوس‌های فراوان در خصوص دیدار یا عدم دیدار با پوتین در حاشیه نشست پاریس، بالاخره سفر به پاریس را کلاً لغو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، پس از انتشار اخبار مختلف در خصوص ملاقات‌ها و لغو دیدارهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سفر پیش رو به فرانسه، بالاخره خبر لغو این سفر منتشر شد.

این خبر 3 روز پس از آن منتشر شد که ترامپ از احتمال لغو دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود خبر داده بود؛ 2 روز پیش هم «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از لغو سفر به پاریس خبر داده بود.

دیدار ترامپ و پوتین بنا بود یکشنبه هفته آینده (20 آبان) در پایتخت فرانسه و در حاشیه مراسم یادبود صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول برگزار شود. چند هفته پیش «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با پوتین، تقاضای برگزاری این دیدار را به صورت رسمی مطرح کرده بود.

رئیس‌جمهور روسیه هم چند روز بعد با واسطه «یوری یوشاکوف» دستیار ارشد خود، رسانه‌ها را از قبول این درخواست مطلع کرد. حالا اما، آنطور که خبرگزاری فرانسه به نقل از ترامپ خبر داده، رئیس‌جمهور آمریکا از احتمال لغو این دیدار سخن گفته است.

دیدار قبلی دو رئیس‌جمهور در تیر ماه در پایتخت فنلاند صورت گرفت. پس از آن دیدار،ترامپ در برابر دوربین‌ها و در حالی که شانه به شانه پوتین به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد، گفت که روس‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 دخالتی نداشته‌اند. این حرف، جنجال آفرید.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا تاکنون چندین بار گفته‌اند که روسیه در انتخابات منتهی به رئیس‌جمهور شدن ترامپ، دخالت داشته؛ پرونده این دخالت توسط بازرس ویژه «رابرتمولر» در حال بررسی است و تاکنون چندین مقام ارشد آمریکایی به سوالات وی پاسخ داده‌اند.

نظر شما