شناسهٔ خبر: 29249792 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

احتمال فیلترینگ هوشمند اینستاگرام

خبرگزاری ایسنا

سردار سید کمال هادیان رییس پلیس فتای ناجا از طرح جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای فیلترینگ هوشمند محتوای مجرمانه در اینستاگرام خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار سید کمال هادیان  رییس پلیس فتای ناجا نفر درباره تغییر بستر اقدامات مجرمانه فضای مجازی پس از فیلترشدن تلگرام گفت: همچنان بیشتر جرائم در فضای تلگرام رخ می‌دهد، به طوریکه طبق آخرین آمار‌ها ۶۴ درصد جرائم در تلگرام و حدود ۳۲ درصد در اینستاگرام رخ می‌دهد.

احتمال فیلترینگ هوشمند اینستاگرام

وی درباره اینکه آیا امکان فیلترشدن اینستاگرام وجود دارد یا خیر، گفت: تصمیم گیری در این خصوص برعهده کارگروه تعیین محتوای مجرمانه یا شورایعالی فضای مجازی است.

رییس پلیس فتای ناجا با اشاره به طرح جدید وزارت ارتباطات برای فیلترینگ هوشمند محتوای مجرمانه در اینستاگرام گفت: وزارت ارتباطات سرویس جدیدی را طرح کرده که اگر این سرویس جدید بیاید می‌تواند با عبور از SSL جدید اینستاگرام، فیلترینگ هوشمند را در اینستاگرام ارائه دهد که اگر این طرح را ارائه دهد بخشی از محتوای مجرمانه کم می‌شود.

مخالف رفع فیلتر توئیتریم

هادیانفر در مورد امکان رفع فیلتر از توئیتر نیز گفت: ما کاملا مخالف رفع فیلتر توئیتر هستیم و دلایل خودمان را نیز در این خصوص ارائه داده ایم.

نظر شما