شناسهٔ خبر: 29249390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سنددار کردن موقوفات آذربایجان غربی به ۳ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

R41361/P4001/S6,48/CT1

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: سنددار کردن کل موقوفات استان به ۳ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و امسال یک هزار و ۷۴۶ موقوفه سنددار شده و از تعرض موقوفه خواران در امان مانده‌اند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر جوانبخت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تشریح فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی اظهار داشت: تعداد کل موقوفات استان 6 هزار و 477 مورد است که یک هزار و 816 مورد از آنها منفعتی و 4 هزار و 661 موقوفه نیز انتفاعی هستند.

وی تصریح کرد: این تعداد موقوفه 36 هزار و 935 رقبه نیز دارند که 31 هزار و 326 مورد از آنها رقبه متصرفی و مابقی متولی دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: امسال به همراهی مردم و خیران 103 موقوفه جدید در استان در خدمت مردم و آیندگان قرار گرفته است.

جوانبخت افزود: امسال بودجه عمرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی افزون بر 5 میلیارد و 750 میلیون تومان است که افزون بر 3 میلیارد و 920 میلیون تومان از این بودجه تخصیص هم پیدا کرده است.

به گفته وی موضوع سنددار کردن موقوفات با هدف افزایش حداکثری مراقبت از آنها در آذربایجان غربی در حال انجام است و سنددار کردن کل موقوفات استان به 3 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و امسال یک هزار و 746 موقوفه سنددار شده و از تعرض موقوفه خواران در امان مانده‌اند ضمن آنکه در 8 ماهه نخست امسال قریب به 2000 رقبه استان نیز ثبت و برای آنها سند ثبتی اخذ شده است.

جوانبخت با اشاره به فعالیت‌های اوقاف در زمینه خدمات‌رسانی به عزاداران حسینی اظهار داشت: امسال با همکاری موقوفه فتح‌الله خان سرتیپ و موکب واقفان خیراندیش توزیع 100 هزار پرس غذای گرم در بین زائرین اربعین حسینی انجام شد که این کار با صرف بودجه 350 میلیون تومانی از محل نیات واقفین در مرز مهران انجام شد.

وی گفت: امسال از محل اجرای نیات واقفین یک هزار و 246 پک تحصیلی شامل کیف، دفتر، خودکار و دیگر ملزومات تهیه شده و در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما