شناسهٔ خبر: 29249256 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واشنگتن‌پست از قصد آمریکا برای تشدید فشارها علیه انصارالله یمن خبر داد

R36446/P36446/S8,90,95,1128/CT12 / R36446/P36446/S8,90,95,1128/CT7

یک روزنامه آمریکایی از قصد دولت این کشور برای تشدید فشارها علیه گروه انصارالله یمن خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست از قصد دولت این کشور برای تشدید فشارها علیه گروه انصارالله یمن خبر داده است. 

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته دولت آمریکا به عنوان بخشی از تلاش‌ها در حال بررسی این موضوع است که نام گروه انصارالله را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» قرار دهد. 

منابع مطلع به این روزنامه گفته‌اند درباره قراردادن نام این گروه در فهرست سازمان‌های «تروریستی»، به طور متناوب از سال 2016 بحث شده، اما بررسی این موضوع در ماه‌های اخیر بار دیگر در کاخ سفید به جریان افتاده است. 

دولت آمریکا گروه انصارالله یمن را وابسته به ایران می‌داند و اقدام اخیر احتمالاً در راستای تشدید فشارها علیه ایران و گروه‌های مرتبط با این کشور در منطقه غرب آسیا است. 

منابع روزنامه واشنگتن‌پست گفته‌اند کاخ سفید مجموعه‌ای از اقدامات را برای افزایش فشارها بر این گروه مورد بررسی قرار داده‌اند اما هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است. هنوز مشخص نیست رایزنی‌ها درباره قراردادن انصارالله در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی تا چه اندازه پیش رفته است. 

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین ماه سال 1394 کشور یمن را هدف حملات گسترده قرار داده است. این حملات که با پشتیبانی‌های اطلاعاتی، لوجستیکی و سیاسی آمریکا انجام می‌شوند، زمینه‌ساز گسترش قلمرو گروه تروریستی القاعده در این کشور عربی شده است. 

حملات ائتلاف سعودی در عربستان سعودی به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و بیماری‌ها واگیردار در یمن منجر شده و این کشور امروز به گفته سازمان ملل به صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان تبدیل شده است. 

واشنگتن‌پست نوشته اقدام احتمالی دولت آمریکا در قرار دادن نام انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی با استقبال سعودی‌ها مواجه خواهد شد اما چنانکه گروه‌های امدادرسانی می‌گویند باعث افزایش بحران بشری در یمن خواهد شد.  

انتهای پیام/ 

نظر شما