شناسهٔ خبر: 29249239 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

سامانه «پیگیری اشتغال ملی» رونمایی می‌شود

مدیر ملی طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار درباره سامانه « پیگیری اشتغال ملی» گفت: این سامانه فضایی را برای گفت وگوی سه جانبه دولت، بخش خصوصی و نهادها فراهم می کند و زمینه ساز حذف موانع کسب و کار است.

صاحب‌خبر -

رضا تازیکی،مدیر ملی طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) در گفت و گو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت سامانه « پیگیری اشتغال ملی»  گفت: این سامانه به زودی با حضور محمد شریعتمداری، وزیر کار رونمایی می شود.

 وی درباره مزیت های این سامانه گفت: تمام رسته های شغلی که در کشور وجود دارند می توانند مشکلات خود را در این سامانه ثبت کنند.بنگاه های تولیدی رصد و پیگیری مشکلات خود را در این سامانه ثبت می کنند .

تازیکی بیان کرد: یکی از مزیت های دیگر این سامانه این است که امکان ثبت تمام موانع کسب و کار از سوی متولیان تولید در این سامانه مهیا می شود. تولید کنندگان و بنگاه داران می توانند تمام موانع در مسیر توسعه و کسب و کار خود را ثبت کنند و سپس امکان پیگیری وجود دارد.این کار کمک می کند تا در جایگاه (دولت)بتوانیم جهت گیری بهتری برای  سیاست گذاری و توسعه کسب و کار داشته باشیم.

مدیر ملی طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار گفت:فضای این سامانه گفت وگوی سه جانبه میان دولت، بخش خصوصی و نهادها است.تمام اطلاعات کف میدان کسب و کار در این سامانه ثبت می شود. به همین ترتیب فضایی برای گفت وگو فراهم می شود. 

 تازیکی افزود: اگر دولت بخشنامه ای در فضای کسب و کار صادر کند که با مخالفت بخش خصوصی و بنگاهداران و تولیدکنندگان مواجه شود و به نوعی مانعی در مسیر کسب و کار تلقی شود، از سوی متولیان تولید در این سامان اطلاع رسانی می شود و همین موضوع باعث می شود تا به راحتی بتوانیم مسیر و جهت دهی تولید اشتغال را بدانیم.

وی اظهار داشت: بعد از رونمایی از این سامانه  قصد داریم گروه هایی را در استان ها بگذاریم تا در جهت رصد و حل مشکلات بنگاه ها در سراسرکشور گام بردارند. طراحی «سامانه پیگیری اشتغال ملی » انجام شده است و به محض آنکه بقیه موارد آماده شود،با حضور وزیر کار رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما