شناسهٔ خبر: 29248411 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تجدید نظر گوگل در برخورد با مدیران متهم به تجاوز

به دنبال اعتراض کارمندان گوگل، این کمپانی سیاست خود در برخورد با کارمندان متخلف در بحث مزاحمت‌های جنسی را مورد تجدیدنظر قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، «ساندار پیچای» مدیر اجرایی در یادداشت عمومی منتشرشده خطاب به کارکنان ضمن عذرخواهی از بابت نوع رفتار با کارمندان خاطی اعلام کرد سیاست جدیدی در قبال افراد متخلف تعریف و به اجرا می‌گذارد.{لینک}

وی افزود: ما امروز متوجه شده‌ایم که همه‌چیزها را در گذشته نفهمیده‌ایم و از این بابت صادقانه عذرخواهی می‌کنیم. برخی تغییرات ضروری واضح و مبرهن است.

اول نوامبر کارمندان گوگل با برگزاری تظاهرات جلوی شعب این کمپانی در سراسر جهان، به برخورد نرم مسئولان به‌خصوص با مدیرانی که کارمندان را مورد تعرض جنسی قرار داده‌اند، اعتراض کردند.

هم‌زمان نیویورک‌تایمز خبر بازرسی از گوگل درباره آزارهای جنسی علیه کارمندان توسط مدیران را منتشر کرد. به نوشته تایم، اندی رابین، پدر اندروید پس از تعرض جنسی به یکی از زنان کارمند در هتلی در سال 2013 ، محترمانه و مخفیانه گوگل را با دریافت 90 میلیون دلار ترک کرد و این روزها پس از فاش شدن این خبر، خشم کارمندان کمپانی درآمده است، هرچند رابین داستان مطرح‌شده را بخشی از یک توطئه بزرگ علیه گوگل نامید.

داستان مزاحمت‌های جنسی در گوگل به تأسیس این کمپانی برمی‌گردد. گوگل در سال 1998 توسط «لری پیج» و «سرگئی برین» فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد ایجاد شد. آن زمان داستان روابط آقای پیج با خانم ماریسا مایر(از اولین کارمندان گوگل که بعداً مدیر یاهو شد) رسانه‌ای شد. داستان رابطه داشتن آقای برین نیز در سال 2014 با یکی از کارمندان رسانه‌ای شد. اریک اشمیت،مدیر سابق اجرایی نیز داستان عاشقانه با زنی پیدا کرد که به‌عنوان مشاور استخدامش کرده بود..

دیوید دروموند به‌عنوان مشاور عمومی گوگل در سال 2002 استخدام شد و روابطش با جنیفر بلیکلی آشکار شد تا اینکه در سال 2007  صاحب فرزند پسر شدند و با گرفتن وکیل تلاش کردند تا ثابت کنند که فرزندشان مشروع است!

5656

نظر شما