شناسهٔ خبر: 29248166 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شکست سنگین مزدوران سعودی در ساحل غربی یمن/ قطع شدن خطوط امدادرسانی ائتلاف سعودی در الحدیده

نیرو‌های یمنی از شکست سنگین نیرو‌های ائتلاف سعودی در ساحل غربی و قطع خطوط امدادرسانی این ائتلاف در الحدیده خبر دادند.

صاحب‌خبر -

شکست سنگین مزدوران سعودی در ساحل غربی یمن/ قطع شدن خطوط امدادرسانی ائتلاف سعودی در الحدیدهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای اعلام کرد در دور جدید افزایش درگیری ها در ساحل غربی یمن تا به امروز حدود هزار نیروی مزدور سعودی کشته و یا زخمی شده‌اند.

همچنین خطوط امدادرسانی نیروهای مزدور ائتلاف متجاوز سعودی در چهار مسیر منتهی به تحیتا در منطقه جبلیه واقع در الحدیده قطع شده است.

در این بیانیه که با عنوان دستاورد نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه ساحل غربی صادر شد و سرهنگ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، آن را قرائت کرد، آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم
صادره از نیروهای مسلح یمن
به فضل الهی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی موفق شدند خطوط امدادی نیروهای دشمن را در ساحل غربی از چهار جهت قطع کنند.
جهت اول: در منطقه جَبَلیِّه در شهرستان تحیتاست، نیروهای ما در این منطقه پیشروی کردند و توانستند با تسلط بر پایگاه های دشمن خود را به جاده اصلی و مناطق اطراف آن برسانند که این امر منجر به قطع کامل این خط شده است.

جهت دوم: در منطقه فازِّه است که به فضل خدا در این منطقه پیشروی کرده و بر پایگاههای خائنان و مزدوران دشمن مسلط شدند و به طور کامل خط امدادی این منطقه را قطع کردند. در این عملیات خسارات جانی و مالی فراوانی به نیروهای مزدور وارد شد و فرماندهانشان از میدان نبرد گریختند.

جهت سوم: در منطقه الجاح الاسفل است که نیروهای ما با پیشروی و تسلط بر تمامی پایگاههای دشمن در این منطقه، خط امدادی منطقه را به طور کامل قطع کردند.

جهت چهارم: در شهر تحیتاست که در این شهر تعدادی از پایگاههای دشمن به تصرف ما در آمد و در دیگر مناطق نیروهایشان در محاصره نیروهای ما قرار گرفتند.

عملیات هجومی نیروهای ما به قطع تمامی خطوط امدادی زمینی نیروهای دشمن منجر شد تا این امر منجر به رعب و وحشت در میان نیروهای دشمن شود. نیروهای هوایی دشمن در تلاش برای پشتیبانی هوایی از نیروهای مزدور، با هدف شکستن محاصره آنان، شکست خوردند، آنان مجبور شدند در ادامه با بالگردها برای انتقال اجساد کشته شدگان و همچنین انتقال زخمی هایشان وارد عمل شوند؛ اما همچنان دهها جسد در مناطق درگیری بر روی زمین مانده است. عملیات تهاجمی نیروهای ما منجر به انهدام هفده خودروی جنگی دشمن شد و صد و پنجاه نفر کشته یا زخمی شدند. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی همچنان پیگیر عملیات برنامه ریزی شده خویش در میدان های نبرد هستند. تلفات انسانی نیروهای دشمن از زمان آغاز دور جدید تنش ها به بیش از هزار کشته و زخمی رسیده است که در میان آنان فرماندهان نیز دیده می شوند. تعداد خودروهای زرهی و غیر زرهی منهدم شده در این چند روز به صد و پنجاه دستگاه رسیده است.

با توجه به این دستاوردها فرماندهی کل نیروهای مسلح از تمامی نیروهای مزدور و فریب خورده در جبهه های ساحل غربی می خواهد به فریاد نیروهای ما که با بلندگوها در میادین نبرد پخش می شود گوش فرا دهند و خود را به مراکزی که در بلندگوها اعلام می شود تسلیم کنند. فرماندهی کل نیروهای مسلح به قهرمانان ارتش و کمیته های مردمی و فرزندان استان حدیده به دلیل نقششان در مقابله با مهاجمان و حمایت مردمی از مجاهدان قهرمان در جبهه های مختلف ساحل غربی، زنده باد می گوید. این فرماندهی ضمن ستایش از همه آنانی که به ندای وظیفه دینی و ملی پاسخ مثبت داده اند، از تمامی شرافتمندان یمنی می خواهد به جبهه های عزت و کرامت ملحق شوند تا پیروزی ملت عزیز و کشور بزرگ ما محقق گردد."

سخنگوی انصار الله یمن همچنین اعلام کرد: دشمن در پی ویرانی الحدیده است، آنان پل ها و منازل را هدف قرار می دهند و در پی هدف قرار دادن بندر این شهر هستند. سخنگوی انصار الله افزود: اتفاقی که در حال حاضر در جبهه های مختلف نبرد در حال رخ دادن است، کشته شدن نیروهای دشمن است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما