شناسهٔ خبر: 29248063 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

قطع خطوط امدادرسانی ائتلاف سعودی در الحدیده

منبع: فارس

ستاد نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که حملات چند روز گذشته نیروهای ائتلاف سعودی در استان الحدیده دفع شده و مناطق اشغال شده پس گرفته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ستاد نیروهای مسلح یمن از شکست نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی و اماراتی در استان الحدیده خبر داد.

سرگرد «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای که عصر پنجشنبه قرائت کرد، گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند که حملات چند روز گذشته ائتلاف سعودی و اماراتی در این استان را دفع کنند.

او گفت که نیروهای یمنی در استان الحدیده، در چهار محور راه‌های امداد رسانی شبه نظامیان و نیروهای تحت امر ائتلاف سعودی-اماراتی را قطع کرده‌اند.

محورهای چهارگانه مذکور به شرح زیر هستند:

محور اول، منطقه «الجبلیة» واقع در شهرستان التحتا الحدیده است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پیشروی  و سیطره بر مواضع متجاوزان، راه امدارسانی آن‌ها در این شهرتان به کل قطع شده است.

محور دوم، منطقه «الفازّة» که با پیشروی نیروها یمنی، شمار زیادی متجاوزان و «مزدوران» ائتلاف سعودی کشته شده و فرماندهان آن از میدان نبرد گریخته‌اند.

بنابر بیانیه نیروهای مسلح یمن، در این محور نیز خط امدادرسانی متجاوزان قطع شده و نیروهای ائتلاف در محاصره قرار گرفته‌اند.

محور سوم؛ منطقه «الحاج» سفلا است که در این محور نیز نیروهای یمنی پیشروی کرده و مواضع و محل استقرار نیروهای ائتلاف را به کنترل خورد درآورده و راه را برای کمک رسانی به آن‌ها را بسته‌اند.

محور چهارم؛ شهر التحیتا است که شماری از نیروهای ائتلاف سعودی در مناطق اطراف آن، محاصره شده‌اند.

سرگرد سریع تأکید کرد که قطع خطوط امدادرسانی به نیروهای متجاوز، این نیروها را به وحشت انداخته است و تلاش نیروی هوایی ائتلاف سعودی-اماراتی برای شکست محاصره شکست خورده است.

در عملیات دیروز و امروز نیروهای یمنی ۱۷ خودروی نظامی و زرهی منهدم شده‌ و نزدیک به «۱۵۰» نفر کشته و زخمی دشه‌اند.

در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح یمن آمده است که از ابتدای حملات اخیر ائتلاف سعودی در استان الحدیده برای اشغال مرکز این استان، بیش از ۱۰۰۰ نفر کشته و زخمی شدند که در بین آن‌ها چند فرمانده نیز وجود دارد.

نیروهای مسلح یمن بابت پیروز و مقاوت چند روز گذشته از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی تشکر کرد و از نیروهای ائتلاف سعودی و «مزدوران» و نیروهای اجازه‌ای این ائتلاف خواست به صدای بلندگوها در جبهه گوش دهند و خود را تسلیم کنند.

ارتش یمن دیروز چهارشنبه اعلام کرده بود که متجاوزان شاهد غافل‌گیری‌هایی در روزهای آینده خواهند شد.

در همین ارتباط، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز ضمن تأیید بازپسگیری مناطق اشغال شده در چند روز گذشته، گفت که ائتلاف سعودی هیچ پیروزی‌ای به دست نیاورده و دستاورد آن این بود که به صورت نامنظم و «کورکورانه» اقدام به استقرار نیرو در صحرای الحدیده کرد و این امر فرصتی داد که تا نیروهای یمنی آن‌ها را قله و قمع کنند.

ائتلاف سعودی دوشنبه این هفته مدعی شد که منطقه «کیلومتر 16 جاده حدیده به صنعا» را به کنترل خود درآورده و از سمت شرق وارد شهر الحدیده شده است و درگیری‌های خیابانی و تن به تن در این ناحیه از شهر بندری آغاز شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما