شناسهٔ خبر: 29245479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

کره‌جنوبی: آمریکا می‌گوید کره‌شمالی دیدار با پامپئو را لغو کرده‌ است

وزیر خارجه کره جنوبی به نقل از مقام‌های ایالات متحده می‌گوید، کره‌شمالی دیدار برنامه‌ریزی‌شده برای این هفته بین مایک پامپئو و یک مقام ارشد پیونگ‌یانگ را لغو کرده‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کانگ کیانگ‌وا، وزیر خارجه کره جنوبی گفت، کره‌شمالی پیامی به واشنگتن ارسال کرده؛ مبنی بر لغو دیدار و مذاکراتی که قرار بود بر سر خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره و برنامه‌ریزی برای دومین دور از مذاکرات بین رهبران کره شمالی و آمریکا صورت گیرد.

 

ساعاتی پیش از این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفته بود، دیدار بین پامپئو و کیم یانگ‌ چال به تعویق افتاده است. او دلیلی برای تعویق این دیدار مشخص نکرده بود و در عین حال گفته بود، چنانچه برنامه زمانی اجازه دهد، آنها دوباره نشست را برگزار خواهند کرد.

 

کیم یانگ‌ چال یکی از بانفوذترین افراد حلقه رهبری کره شمالی است و پیش‌تر نیز با پامپئو دیدار کرده بود.

 

کانگ کیانگ‌وا نیز توضیحی نداده است که چرا کره‌شمالی دیداری که قرار بود در نیویورک انجام شود را لغو کرده‌ است. کانگ به نمایندگان پارلمان کره‌جنوبی گفت که تصمیم دارد در این مورد تلفنی با همتای آمریکایی‌ خود صحبت کند.

 

وزیر خارجه کره جنوبی گفت: آمریکایی‌ها به ما گفتند که کره‌شمالی می‌گوید دیدار باید به تعویق افتد چون برنامه کاری دو طرف اجازه تحقق آن را نمی‌دهد.

 

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفته است، عجله‌ای برای دیدار بین پامپئو و کیم یانگ‌ چال وجود ندارد.

 

ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی نیز پیش‌تر گفته بود، تعویق دیدار بین دو طرف پیامدی بر روند مذاکرات بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ ندارد. سئول در ماه‌های اخیر سخت در تلاش بود تا روند مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی ادامه پیدا کند.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما