شناسهٔ خبر: 29245454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ساخت ۲ ضریح خیمه‌گاه دشت کربلا در بوشهر به روایت تصویر

R41363/P1377/S6,53/CT7

۲ ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) که با مشارکت مردم ولایت‌مدار استان در شهرهای بوشهر و برازجان ساخته و تکمیل شده برای نصب به کربلای معلی حمل می‌شود.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا مطاف، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با  بیان اینکه مردم ولایت‌مدار، دین‌دار، خیر و نیکوکار استان بوشهر در همه عرصه‌ها، ارادت خود را به خاندان رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) نشان داده‌اند اظهار داشت: از 5  نیم‌ضریح خیمه‌گاه  دشت کربلا، 3 نیم‌ضریح آن در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نخستین ضریح خیمه‌گاه سال 1394 در بوشهر ساخته و نصب شد خاطر نشان کرد: ضریح خیمه‌گاه قمر بنی هاشم(ع) در سال 92 عملیات ساخت آن با مشارکت همه جانبه مردم استان بوشهر آغاز و سال 94 تکمیل و نصب شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به ساخت دو نیم‌ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) در بوشهر و برازجان تصریح کرد: این دو نیم ضریح عملیات ساخت آن سال 1394 آغاز شد و اکنون عملیات ساخت آن پایان یافته است.

مطاف با بیان اینکه رونمایی از این دو ضریح در بوشهر انجام می‌شود افزود: کار ساخت این دو ضریح حدود 2.5 سال انجام شده و در این مدت به استثنای خاتم ‌کاری حدود 11 نفر استادکار حرفه‌ای در ساخت، طلاکاری و نقره‌ کاری دو ضریح فعالیت کردند.

وی بیان کرد: پس از رونمایی از آن، برای رویت مردم ولایت مدار استان بوشهر در شهرهای مختلف استان بوشهر چرخانده  و سپس برای نصب به کربلا منتقل می‌شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما