شناسهٔ خبر: 29245344 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

با این موتورسیکلت در آسمان حرکت کنید +تصاویر

پس از هواپیما و ماشین‌های پرنده، کارشناسان به تازگی موتور سیکلت پرنده‌ای طراحی کرده‌اند که با سرعتی بالا در آسمان پرواز می‌کند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان: کارشناسان کوادوکوپتری به نام اسکورپیون (Scorpion Quadcopter) ساخته اند که درواقع نوعی موتور سیکلت پرنده است.

با سوار شدن براین موتور سیکلت پرنده فرد می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه درآسمان پرواز کند. بیشینه سرعت موتور سیکلت پرنده حدود ۵۲ گره (۹۶ کیلومتر درساعت)، وزن آن ۱۱۴ کیلوگرم و می‌تواند تا ارتفاع ۵ متری از سطح زمین بالا برود.

ساخت این موتورسیکلت پرنده به وسیله متخصصان روسی انجام شده، پیش‌تر نمونه‌ای ازاین وسیله به پلیس شهر دبی درکشور امارات فروخته شده است، اما نمونه جدیدتر دارای سرعت بالاتر، باتری پرقدرت و ساختاربدنه از جنس فیبر کربن است.

با وجود سرعت بالای ۹۶ کیلومتر درساعت، کارشناسان اعتقاد دارند قوانین محدودیت سرعت اجازه نخواهد داد تا راکب این موتور سیکلت بتواند درکشور‌های مختلف جهان با سرعت بالا حرکت کند.

درحالت بدون سرنشین نیز این موتور سیکلت پرنده می‌تواند به مدت ۴۰ دقیقه پرواز کند و کنترل آن از راه دور امکان پذیراست.

سازندگان اسکورپیون (Hoverbike S. ۳، ۲۰۱۹) می‌توانند این وسیله را با قیمت نهایی ۱۵۰ هزر دلار خریداری کنند و بازه زمانی برای تکمیل و تحویل آن دو تا شش ماه از زمان سفارش خواهد بود.

نظر شما