شناسهٔ خبر: 29243312 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

ترکیه از تروریست هاخواست برای عملیات شرق فرات نام نویسی کنند

دمشق- ایرنا- ترکیه از گروه تروریستی ارتش آزاد خواست فهرست نیروهای شرکت کننده در عملیات شرق فرات بر علیه کردهای سوریه را در اختیار این کشور قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رسانه‌های نزدیک به گروه های تروریست روز پنجشنبه به نقل از منابعی در گروه تروریستی ارتش آزاد اعلام کردند که لیست نیروهای شرکت کننده در عملیات قریب الوقوع ترکیه ؛ علیه نیروهای دمکراتیک سوریه را هرچه زودتر ارائه کند.
این منابع افزودند: لیست نیروهای زیرمجموعه ارتش آزاد براساس این دستور هر کدام به شکل جداگانه باید در اختیار ترکیه قرار گیرد.
رسانه های مخالف دولت سوریه اعلام کردند که نیروهای شرکت کننده در عملیات ارتش ترکیه در شرق فرات قرار است چند روز به صورت ویژه آموزش ببینند.
این رسانه‌ها از استقرار تجهیزات موشکی، توپخانه ای، زرهی و نیروهای گسترده ترکیه و گروه‌های مسلح تروریستی همپیمانان در مقابل دو شهر تل ابیض و عین العرب در شمال سوریه خبر می دهند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه 10 روز گذشته اعلام کرده بود که ارتش این کشور قصد دارد به حضور نیروهای کرد در شرق فرات پایان دهد.
اردوغان در حالی این اظهارات را بیان کرد که ارتش ترکیه در دو سال گذشته با 2 عملیات موسوم به سپر فرات و شاخه زیتون، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه و شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را اشغال کرده است.
سخنان رئیس جمهوری ترکیه نشان می دهد که آنکارا از اجرای نقشه راه تدوین شده با آمریکا برای بیرون راندن نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، عوامل حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و عناصر یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) از شرق فرات و به خصوص منبج ناامید شده است.
دولت سوریه با اشغالگر خواندن دولت آنکارا در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سوریه شده است.
خاورم**8005 ** 1546

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما