شناسهٔ خبر: 29243176 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

از ۱۹ آبان صورت می گیرد

نام نویسی برای دریافت ارز دانشجویی

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: ثبت نام برای دریافت ارز دانشجویی از ۱۹ آبان و از طریق سامانه سجاد آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، با توجه به بخشنامه شماره ۲۳۳۴۵۲/۹۷ مورخ ۷ آبان ۹۷ اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی، همه دانشجویان شاغل به تحصیل واجد شرایط دریافت ارز دانشجویی می‌رساند، متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۱۹ آبان ۹۷ فرم‌های لازم به همراه مدارک مورد نیاز را تکمیل و در سامانه سجاد به نشانی portal.saorg.ir بارگذاری کنند.

 

متقاضیان دریافت ارز دانشجویی به این نکته توجه داشته باشند که ارز دانشجویی فقط در بازه زمانی یکم مهر تا ۲۹ اسفند ۹۷ تعلق می‌گیرد، همچنین طبق بخشنامه شماره ۲۳۳۴۵۲/۹۷ مورخ ۸ مهر ۹۷ بانک مرکزی، مبنای نرخ ارز در خصوص حواله‌های ارزی، نرخ ارز حواله مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) و در مورد اسکناس، نرخ ارز اسکناس مندرج در سامانه مذکور است.

 

با توجه به تغییر سامانه ارزی از سامانه مشارکت دانشجویی (نشا) به سامانه جامع دانشجویی سجاد، کلیه دانشجویان متقاضی در مرحله اول در سامانه جدید (سامانه سجاد) ثبت نام و در مرحله بعدی درخواست ارز دانشجویی کنند، البته طبق بخشنامه بانک مرکزی، ارز دانشجویی به مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد و برای مقطع کارشناسی فقط دانشجویانی که شروع به تحصیل آن‌ها قبل از ۳۱ اردیبهشت ۹۷ است می‌توانند درخواست کنند.

 

سازمان امور دانشجویان فقط موظف به تأیید وضعیت تحصیلی دانشجویان بوده، مراحل و ضوابط پرداخت ارز (نوع، میزان و نرخ) براساس دستورالعمل بانک مرکزی و بر عهده بانک‌های عامل (تجارت و سامان) است.

 

با توجه به اینکه کلیه فرآیند‌ها و خدمات به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه انجام می‌شود، نیازی به مراجعه حضوری نیست، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت سؤالات متداول در سامانه سجاد مراجعه کرده و در صورتی که پاسخ مورد نظر شما وجود نداشت، سؤالات خود را از طریق ایمیل support@saorg.ir ارسال و پیگیری کنید./

نظر شما