شناسهٔ خبر: 29241169 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

آغاز اجرای 9 اثر نمایشی در تماشاخانه‌های تهران

پس از ایام سوگواری ماه صفر از روز جمعه تالارهای نمایشی تهران با 9 نمایش جدید آغاز به کار می‌کنند.

صاحب‌خبر -

سرویس تئاتر هنرآنلاین: "مرد بالشی"، "رساوارونه"، "نشانه‌ها"، "رومئو و ژولیت"، "مده"، "آشغال مانده‌ها"، "هیپنوگوژیک"، "قبس" و "به صرف شام، بدون شیرینی" 9 اثر نمایشی جدیدی هستند که در پایان هفته جاری در تماشاخانه‌های پایتخت روی صحنه خواهند آمد. طبق روال هر هفته مروری داریم بر نمایش‌هایی که در تالارهای نمایشی خصوصی و دولتی تهران به روی صحنه هستند:

مجموعه تئاترشهر

سالن قشقایی این مجموعه ساعت 19:15 میزبان نمایش "نقاشی اشر" به نویسندگی محمدحسین معارف و کارگردانی فریبرز کریمی است و مونا احمدی، آوا درویشی، آوا شریفی، مهسا طهماسبی، نوید فیاض، جاوید قائم‌مقامی و فرزاد نام‌آور بازیگران این نمایش هستند.

"خاموشخانه" به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور ساعت 18 در تالار سایه این مجموعه اجرا می‌شود و بازیگران این نمایش شیوا مکی نیان و بنیامین اثباتی هستند.

تماشاخانه ایرانشهر

"حریق" نوشته و کار افزور فروزند ساعت 20:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی این تماشاخانه به روی صحنه است و بازیگران آن حمیدرضا فلاحى، محمدعلى حسینعلى پور، مریم باقرى، پژمان عبدى، میثاق زارع، تایماز رضوانى، پژند سلیمانى، بهادر باستان حق، فاطیما بهارمست، علیرضا زارع پرست، فرهاد رشیدى، حامد فعال، الهه فرازمند، اروین گالستیان، تنى آواکیان، زهرا آقاپور، مهتاب شیروانى و حمیدرضا جدیدى هستند.

نمایش "نام‌برده" به نویسندگی کیوان سررشته و طراحی و کارگردانی علی اصغر دشتی ساعت 21 در سالن استاد سمندریان این مجموعه اجرا می‌شود و آتیلا پسیانی، نگار جواهریان، پانته‌ا پناهی ها، علی باقری، اصغر پیران، رامین سیار دشتی، ایلناز شعبانی و حمید حبیبی فر در آن ایفای نقش می‌کنند.

"تروما" نوشته و کار افسانه ماهیان ساعت 18:30 در سالن ناظرزاده کرمانی این تالار نمایشی اجرا می‌شود و بازیگران آن طناز طباطبایی، کاظم سیاحی و شقایق دهقان هستند.

نمایش "سیزیف" ساعت 18:30 در سالن استاد سمندریان به روی صحنه است. این اثر نمایشی به نویسندگی صادق گلچین عارفی و کارگردانی محمد برهمنی و با نقش‌آفرینی :مهدخت مولایی، اسماعیل گرجی اجرا می‌شود.

پردیس تئاتر شهرزاد

نمایش "دیوار" به نویسندگی غفور شکوری اصل و کار حامد رحیمی نصر و نادر علیمردانی ساعت 19 در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه است.

"مرد بالشی" اثر مارتین مک دونا، ترجمه امیر امجد با طراحی و کارگردانی منا الهی فرد از 18 آبان ماه ساعت 21:45 در سالن شماره سه این مجموعه اجرا می‌شود و بازیگران آن محمد مسگری، محمد حبیبی، علی بنایی، محمد رضا سروستانی، عسل زارع و هومن اردکانی هستند.

شیوا سرمست نمایش "رساوارونه" را به نویسندگی حمید یونسی از 18 آبان ماه ساعت 20:15 در سالن شماره سه این تماشاخانه به روی صحنه خواهد آورد و حسین حماسی، مجید چنگیزیان، حمید یونسی، شیوا سرمست و یعقوب صباحی در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "رومئو و ژولیت" اثر ویلیام شکسپیر با ترجمه و کارگردانی بهروز بیک‌پور از 18 آبان ماه ساعت 18:15 به روی صحنه می‌شود و نفش‌آفرینان این اثر نمایشی  سهیلا عاشقی، شهریار حیدری، حمید شمش، عرفانه خانی، ویدا محمدی، رضوان احمدی، علی کیانی، محمد احسان، مسعود جنتی، ناصر برین، مهرشاد فاروقی، سایه احمدیان، مهرگان بذرافشار، پرنیان سامی نژاد، نازنین ملکی، آتوسا نیکخواه و محمد جواد محمدی هستند.

نمایش "نشانه‌ها" به نویسندگی و کارگردانی مانلی شجاعی‌فرد از 18 آبان ماه ساعت 21:30 در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد با بازی مهدی کوشکی، رویا بختیاری، توماج دانش بهزادی، محمد حسین صفری، مهدی بوسلیک، عیسی حسینی، شراره رنجبر و ... با حضور: فرهاد قائمیان، علیرضا اسلام پناه، نیلوفر شایگان فر، بهزاد خلیلی، فرهنگ زرگر باشی، سروین سیف، فرشته هاشمی و دانیال آب نیکی اجرا می‌شود.

عمارت نوفل لوشاتو

"حراج تئاتر" کاری از کارگاه سیامک صفری است و ساعت 19، 20 و 21 در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه است.

نمایش "استیو جابز" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهران رنجبر ساعت 20:45 در این تالار نمایشی به روی صحنه است و بازیگران آن فرزین محدث و مهران رنجبر هستند.

"مادر مانده" نوشته حمیدرضا آذرنگ و کار محمدحسین تفریشی ساعت 21:15 در این تماشاخانه اجرا می‌شود و عارفه نظامی، فهیمه اسماعیلی پور، نیلا قبادی، محمد علی وزیری، مجید حداد، نگین خسروآبادی و امیر محمد عیسی زاده در آن ایفای نقش می‌کنند.

"دقیقاً 9 سال و 3 سال و 3 ماه و 20 روز پیش کجا بودی؟"  نام نمایشی به نویسندگی، طراحی، کارگردانی و بازی سید فرشاد هاشمی است که ساعت 18:30 در سالن شماره 2 این مجموعه به روی صحنه است.

نمایش کودک و نوجوان "جادوی پاهای من" عنوان اثری است که پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت 16:30 در این تماشاخانه به روی صحنه می‌آید. کارگردان‌های این نمایش زهرا شایان فر و سیاوش قلعه رودی هستند و  بازیگران آن شهرام نیک کار،فرهاد شکرالله زاده، منیر چراغی، فاطمه رستمی،سهند آدم عارف، عاطفه بدیعی،امیر شیخ زاده، فرزانه کاظمی، خورشید شایان فر  و خرداد شایان فر.

"تنها چیز قطعی" اثر دانکن مک لین، ترجمه نورا موسوی‌نیا به کارگردانی سعید شیشه‌گر ساعت 19:45 در این تالار نمایشی اجرا می‌شود و بازیگر آن مهرشاد شهسوار حقیقی است.

 تئاتر مستقل تهران

"در وقت مقرر" عنوان اثر نمایشی است که ساعت 19  در این تالار نمایشی به روی صحنه است و بازیگران آن سارا زینلی، اسماعیل خزائی و رضا عموزاد هستند.

نمایش "پروانه الجزایری" از 18 آبان ماه ساعت 20:30 اجرا می‌شودو نویسنده این اثر نمایشی پیام لاریان و کارگردان آن میثم گزی است و بازیگران این اثر بابک بهشاد، مهدی ساکی، مینووش رحیمیان، معصومه بیگی، هدی نوری زاده، میلاد مرادی و کسری بنایی هستند.

خانه نمایش مهرگان

نمایش "قبس" به نویسندگی شیما اسدی و کارگردانی مسعود ترابی ساعت 19:30 در سالن شماره دو خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود. شیما اسدی، مهدی کاسه ساز، رضا زنده جاه، شبنم گودرزی، حسین میلانی، مریم بابایی و سامی رهبر، علی فرزانه پور، پریا مهدی پور، آذین فهیمی، نرجس تاجیک، فریبا موسوی، صادق اطمینان، عرفان اکبرزاده، حامد مقدم، سید امیرحسین سید اسماعیل، سمیه قدیمی، شهرزاد شوشتری، سالار قدیمی و ارمیا خندان در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

"هیپنوگوژیک" با طراحی، کارگردانی و بازی محمدرضا شریفی و علیرضا شریفی از 18 آبان ماه ساعت 21 در سالن شماره یک این مجموعه اجرا می‌شود.

نمایش "دلقک‌های غمگین" به نویسندگی علی حاتمی‌نژاد و کارگردانی مانلی حسین‌پور ساعت 18 در سالن شماره یک این خانه نمایش به روی صحنه است و بازیگران آن سروش طاهری، آرش تبریزی، حامد نظامی، مانلی حسین پور، میلاد محمد زاده، صبا نجار پور، امیر حسن بیک و علیرضا صادق پور هستند.

"علیمردان خان" عنوان نمایش کودک و نوجوان به کارگردانی سینا نورائی است که روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 17 در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود و بازیگران صالح خواجه، آنا نمکچیان، مهرزاد شربت خواری، مینا ابراهیمی، محمد بیگی، سینا نورائی و مهدی سرابی هستند.

سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران

"آشغال مانده‌ها" نوشته و کار نجل نظریان از 18 آبان ماه ساعت 18 و 18:45 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود و نازنین تامرادی، مرجان خاکساری و نجلا نظریان بازیگران نمایش هستند.

نمایش "زمستان" به نویسندگی باقر سروش و کار محمد نژاد از 18 آبان ماه ساعت 21 در این تالار نمایشی اجرا می‌شود و محمد نژاد، فرناز زوفا، محمد مهدی توکلی زاده و شیما جعفرزاده ر آ« ایفای نقش می‌کنند.

"به صرف شام، بدون شیرینی" به نویسندگی سیدعلی میری و کارگردانی سیدصالخ علوی‌زاده از 18 آبان ماه ساعت 19:45 در این تالار نمایشی به روی صحنه خواهد رفت و سیدعلی میری بازیگر این نمایش است.

تماشاخانه دیوار چهارم

نمایش "شغال" به نویسندگی و کارگردانی سجاد قاطعی ساعت 22:30 در سالن اصلی این مجموهه اجرا می‌شود و بازیگران آن سجاد قاطعی،نوا یاوریان و امید دربان هستند.

نمایش "بولدوزر" به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی ساعت 21 با بازی شبنم قلی خانی، پویا امینی، ایمان اشراقی، صحرا اسدالهی، نادر نادرپور، جوانه دلشاد، لیلا ایرانی، روشنک رضایی مهر، گل ناز عباسی، امیر تیموری، راحیل بدیعی در سالن اصلی این مجموعه به روی صحنه است.

"معجزه عشق" نوشته و کار حسن رئیسی ساعت 19:30 در سالن اصلی این تماشاخانه اجرا می‌شود و بازیگران آن حسین میرزائیان، محسن رنجبر، یاسمن پور محمودی، بهار مظفری، کاظم محمدی، علی روح نواز، مهرداد اقبالی، میثم آرین نژاد، راشین عرب زاده، شهرزاد ارسلان و زهرا کریمی هستند.

تئاتر مولوی

"جان گابریل بورکمان" نوشته هنریک ایبسن، ترجمه دکتر بهزاد قادری و با طراحی، دراماتورژی و کارگردانی سعید کریمی ساعت 20:30 در سالن اصلی این مجموعه به روی صحنه است و بازیگران آن میرحسین سرداریان، شادی شاه علی، فائزه امیری، ابوالفضل سلحشور، مبین سپاس زاده، مریم حاجی زاده، معصومه دهقان نژاد و نگار نقش نژاد هستند.

نمایش "روز پزشک" نوشته و کار فرزام رنجبر ساعت 19 در سالن کوچک این تالار نمایشی با بازی امیر نوروزی، مهناز ذبیحی و غزل شجاعی به روی صحنه است.

"کلفت‌ها" به نویسندگی ژان زنه، ترجمه مدیا کاشیگر و کارگردانی رضا سرور ساعت 18:30 در سالن اصلی این مجموعه به روی صحنه است و بازیگران آن علیرضا کیمنش، مرتضی حسین زاده و کتایون سالکی هستند.

تئاتر باران

نمایش "چسب‌هایش" ساعت 18:45 در تئاتر باران اجرا می‌شود. این نمایش نوشته و کار محمدرضا سجادیان است و بازیگران آن سینا کرمی، الهه افشاری، بهادر آذری و ناعمه علمی نژاد هستند.

"ریل" به نویسندگی علیرضا صادقپور با اقتباسی از کلفت‌های ژان ژنه و به کارگردانی حمیدرضا خسروی لرگانی از 5 آبان ماه ساعت 17 با بازی نیلوفر شهفری و کیمیا هوشمند در این تالار نمایشی اجرا می‌شود.

برج آزادی

نمایش "دمی در بازار هیزم فروشان" ساعت 20:15 در سالن اصلی برج آزادی به روی صحنه است. نویسنده این اثر نمایشی علیرضا حنیفی و کاگردان آن محمدشایان طهماسب‌پور است و علی عبادت طلب، علیرضا حنیفی، آیه قبادیان، محمد جواد بشارت، امید رهبر، الهام ملک مختار، آرمین مزین، میثم محب الهی، محمد جواد آقایی، سمانه ابن علی، ستایش راعی، مهشید زبردست و.... بازیگران آن هستند.

همچنین نمایش "بچه گرگ‌ها" نوشته نشمینه نوروزی و کار نرگس هاشم‌پور ساعت 18:15 در در شرقی برج آزادی به روی صحنه است و بازیگران آن مرصاد بورقان، سپندار اعلم، مهدی قربانی، هدیه اصفهانی، حیان مدیر روستا، آرمیتا حرمتی، یاسمن عدل، جمیله صفائی، اطهر نگهبانی، میلاد افواج، علی اصغر حسینی و نورا محمودی هستند.

اداره برنامه‌های تئاتر

"مودیلیانی" نام نمایشی به نویسندگی مهسان عطایی و احسان بدخشان و به کارگردانی غلامرضا یزدانی است ساعت 18 در اداره برنامه‌های تئاتر اجرا می‌شود و بازیگران آن ارسلان نوروزی، مهسان عطایی، کامران طاهری، هادی شبانی، محسن ابوالفتحی، نکیسا نوری، هانیه وزیر پناه و مصطفی کزازی هستند.

نمایش "ورود خانم‌ها ممنوع" نوشته آرش عباسی و به کارگردانی سیاوش جامع ساعت 19:45 در این تماشاخانه اجرا می‌شود و بازیگران آن سیاوش جامع، مهدی رحیمی سده، حامد شیخی، حمید فتوحی، سپیده ساعدی، مسعود رمضانی و نگار نوراد هستند.

پردیس تئاتر تهران

نمایش "تا رقیه" نوشته حمید فضل الله به کارگردانی پریسا سلمانی ساعت 19 در پردیس تئاتر تهران به روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی ساجده لطفى، ماهک ثابت قدم، ستایش یعقوبى زاده، عاطفه حق شناس و پریسا سلمانى هستند.

"سرزمین سکوت" نوشته علیرضا حنیفی و کار مالک خدپور سراج ساعت 18:30 در سالن استاد محمد این مجموعه با بازی بابک تن و مالک حدپورسراج اجرا می‌شود.

حوزه هنری

مارال قادری نمایش "آغاز فصلی سرد" را ساعت 18:15 در تماشاخانه ماه حوزه هنری به روی صحنه آورده است. بازیگران این نمایش میترا دهقانی.تکتم شاه تقی و مارال قادری هستند.

نمایش "آوای آب" به نویسندگی سینا شفیعی و کارگردانی آزیتا بابازاده از 6 آبان ماه ساعت 18 در تماشاخانه مهر اجرا می‌شود و میثم محمدخانی، آزیتا بابازاده، محمد رسول جعفری، مارکا بهرامی، لیلا ترکمان، صابر آسیایی، رضا الهی، آناهیتا یاپیری‌ مطلق و سولماز قهرمانی در آن ایفای نقش می‌کنند.

از استاد مشایخی، وحدت، سنگلج و سرو تا نیاوران، محراب، روبرو، شانو و خانه موزه عزت‌الله انتظامی

"مکبث" اثر ویلیام شکسپیر به کارگردانی امین اکبری نسب ساعت 19 در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به روی صحنه است و بازیگران آن علی اسدی، بهرام افضلی، اشکان احمدیان، آرمین حقانی، محمدباقر باقریان، پویا حسین زاده، عسل حیدری، محمدمهدی خسروی، کیان خوش مکان، متینه راونجی، مهسا سلیمانی، پرهام قادری، علیرضا موسوی و مرجان یوسفی رامندی هستند.

نمایش "می سی سی پی" به نویسندگی و کارگردانی همایون غنی زاده ساعت 19:30 در تالار وحدت به روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی ویشکا آسایش، بهرام افشاری، سجاد افشاریان، سیامک صفری، داریوش موفق، همایون غنی زاده، امیر احمدزاده، ایمان فتاحی، سامان قاسمی و هومان محمد حسینی هستند.

"آهسته با گل سرخ" نوشته اکبر رادی و کار هادی مرزبان ساعت 20 در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود و حبیب اسماعیلی، محمد حاتمی، میترا حجار، سام قریبیان و فریبا کوثری در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

تماشاخانه سرو ساعت 18:30 میزبان نمایش "ملاقات مرد دوزخی" کار امیر امیری است و گووان مهر اسماعیل پور، سید سامان جعفری، پوریا فرجی، محمد رضا عزیزی، مهشاد بهبودی، فریاد جودی، مریم احمدی، سوسن بخشی پریسا سیاوشی، زهرا بهاری و بهار سیدنا در آن ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "خرس" ساعت 20 در سالن گوشه نیاوران اجرا می‌شود. این نمایش نوشته آنتوان چخوف، ترجمه سروژ استپانیان و کار احسان ناجی و سحر پرتوی کیان است و بازیگران آن حامد شریفی، مریم جعفری و پوریا عبدی هستند.

سالن کوچک تالار محراب ساعت 19:00 میزبان نمایش "عقیم" به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی است. بازیگران این اثر نمایشی سید فرزاد تجلی، ندا قربانیان، مهناز میرزایی، علیرضا معروفی و حامد نساج بخارایی هستند.

 "مده" اثر ژان آنوی، ترجمه حسن جوادی به کارگردانی بابک نیوشادان از 18 آبان ماه ساعت 18 در عمارت روبرو به روی صحنه است و مجتبی آقا میرزایی، درسا شیرازی نسب و سپیده چنگیزی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

"باغ آلبالو" نوشته آنتوان چخوف، ترجمه و کار قطب الدین صادقی ساعت 20:00 در تماشاخانه شانو اجرا می‌شود و ایمان اسدی، دلبر انوشی، رضا برزن، صبا بهرامی، نیما جمالی، حامد دلیریان، هانیه سعیدی، صدف صدیق زاده، سپیده طاهری، اهورا علیزاده، نگار فریدی، آرمان متین نیا، آرمان میرزایی و محمدحسین هادی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

تالار نام آوران ایران تماشاخانه استاد عزت‌الله انتظامی ساعت 20:30 میزبان نمایش "هیاهو در خفقان" نوشته و کار اشکان ابگون است. این اثر نمایشی با بازی اشکان آبگون و نیما تبریزی اجرا می‌شود.

 

 

 

 

 

 

نظر شما