شناسهٔ خبر: 29240691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وقف، احسانی ماندگار برای تامین نیازهای جامعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به سنت حسنه وقف اشاره کرد و گفت: وقف، احسانی ماندگار برای تامین نیازهای جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌ الاسلام سید نورالله جنتی‌ پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته در حاشیه مراسم شهادت امام رضا (علیه السلام) که در مسجد امام حسن عسکری (علیه السلام) یاسوج برگزار شد، به سنت حسنه وقف اشاره کرد و گفت: وقف آثار ارزشمندی در بردارد از جمله ثمرات دنیوی و اخروی که نصیب واقف خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به فرهنگ‌ سازی در زمینه وقف داریم و این کار باید در مدارس و توسط مربیان و معلمان انجام شود.

 

جنتی پور به ویژگی‌ های سنت وقف اشاره و یادآور شد: در جوامعی که فرهنگ وقف وجود دارد علاوه بر بهره‌ مندی افراد از ویژگی‌ های اخروی، در رفع کمبودها و مشکلات جامعه هم تاثیرگذار است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وقف در طول تاریخ بشر وجود داشته، گفت: اگر سنت حسنه وقف به درستی مورد تبلیغ و تشویق قرار گیرد در جامعه مورد استقبال قرار می‌ گیرد.

 

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد سنت وقف در بین مردم نهادینه شود، گفت: احیای سنت پسندیده وقف، برای توسعه و بهره‌ مندی تمام اقشار جامعه لازم و ضروری است.

 

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۵ آبان‌ ماه به عنوان دهه وقف نام گذاری شده، عنوان کرد: اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان برنامه‌ هایی برای این دهه در نظر دارد.

 

مدیرکل اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار با نماینده ولی فقیه، استاندار و برگزاری نشست‌ های تخصصی وقف از جمله وقف و اقتصاد در پروژه خلیج فارس یاسوج و گچساران، اهدای خون کارکنان اوقاف و سخنرانی مدیرکل اوقاف قبل از خطبه‌ های نماز جمعه را از برنامه‌ های مهم اوقاف استان عنوان کرد.

 

وی گفت: برگزاری مراسم شهادت امام رضا (علیه السلام) و رحلت پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله وسلم) و امام حسن مجتبی (علیه السلام) در بقاع متبرکه شاخص استان از برنامه‌ های مهم دهه وقف در استان است.

نظر شما