شناسهٔ خبر: 29215000 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دفتر کار مامای متخلف در رشت تعطیل شد

رشت - ایرنا- به همت اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان و با همکاری کارشناسان اداره تعزیرات ، دفتر کار مامای متخلف در رشت مهر و موم شد.

صاحب‌خبر -

گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به خبرگزاری ایرنا، حاکیست، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: به دنبال گزارش های مردمی مبنی بر فعالیت های غیر قانونی یک دفتر کار مامایی در رشت که با دخالت در امور پزشکی و انجام اعمال جراحی غیر قانونی سلامت بیماران را به خطر می انداخت، تیم های بازرسی و نظارت بر درمان دانشگاه، در محل حاضر شدند که با پی گیری و بررسی های به عمل آمده، تخلف این واحد مامایی محرز شد.
اسماعیل نورصالحی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی با حضور کارشناسان نظارتی و نماینده تعزیرات حکومتی استان گیلان دفتر پس از بازدید و احراز جرم پلمب شد.
وی اظهار داشت: در راستای سیاست های کلان نظارتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، کارشناسان نظارتی به صورت شبانه روز و نامحسوس از تمامی مراکز درمانی استان بازدید به عمل آورده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف و اقدامات غیر متعارف درمانی، برابر قانون با متخلفان بهداشتی درمانی برخورد می کنند.
وی بیان داشت: مردم باید برای دریافت خدمات درمانی مورد نیاز خود به مراکز معتبر و مورد تایید مراجعه کنند و در صورت مشاهده تخلفات پزشکی و اقدامات غیر متعارف در مراکز بهداشتی درمانی، سریعا موضوع را سامانه 190 اطلاع دهند و یا به صورت حضوری به اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده و کارشناسان نظارتی را از موضوع مطلع کنند تا برخورد های قانونی با متخلفان انجام گیرد.
به گزارش دیگری از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان به ایرنا، به همت تیم های نظارت بر درمان این دانشگاه، یک مرکز ارایه دهنده خدمات درمانی اختلالات خواب به دلیل نداشتن مجوز های لازم در رشت تعطیل شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این باره گفت: پس از بازدید تیم های نظارت بر درمان دانشگاه از یک مرکز ارایه دهنده خدمات درمانی اختلالات خواب در رشت، مشخص شد که این مرکز فاقد مجوزهای لازم برای ارایه این نوع خدمات است، که برابر قانون و مقررات وزارت بهداشت مرکز فوق تعطیل و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.
نورصالحی بیان داشت: تمامی افراد و مراکز در حال ارایه خدمات درمانی در گیلان باید مجوزهای لازم و مورد تایید وزرات بهداشت را دارا باشند، در غیر این صورت برابر قانون و مقررات با آنان برخورد خواهد شد.
در گزارش دیگری از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان آمده است: به همت تیم های نظارت بر درمان این دانشگاه از برگزاری همایش درمانی غیر قانونی با موضوع 'خوراک طبیعی و سلامتی پایدار' جلوگیری شد.
بر اساس گزارش های مردمی و بررسی های میدانی تیم های نظارت بر درمان دانشگاه، مشخص شد که فردی فاقد صلاحیت در حال برگزار کردن یک همایش درمانی غیر قانونی با محوریت (خوراک طبیعی و سلامتی پایدار) در رشت است ، که از برگزاری همایش یاد شده توسط تیم های نظارتی دانشگاه جلوگیری و پرونده شخص متخلف نیز برای برخورد های قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.
این شخص در روز های گذشته نیز اقدام به برگزاری همایش درمانی غیرمجاز در شهرستان لاهیجان کرده بود که با گزارش های مردمی و هوشیاری بازرسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه و شبکه بهداشت و درمان لاهیجان از برگزاری آن جلوگیری به عمل آمده بود.
در گزارش دیگری از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به خبرگزاری ایرنا، معاون تحقیقات و فناوری این دانشگاه از برگزاری نخستین رویداد استارتاپ ویکند (Startup Weekend) حوزه سلامت در گیلان خبر داد.
شادمان نعمتی افزود: نخستین رویداد استارتاپ ویکند در حوزه پزشکی و سلامت از بیست و سوم تا بیست و پنجم 25 آبان ماه سال جاری در دانشکده پزشکی رشت برگزار می شود.
وی با بیان این که این رویداد با توجه به بین رشته ای بودن این علم می تواند در بسیاری از محورها انجام گیرد، اظهار داشت: رشته های مختلف از جمله؛ علوم پزشکی، ریاضی کاربردی، تمامی گرایش های زیست شناسی، شیمی به ویژه کاربردی و مواد، مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک بویژه سیالات، مهندسی عمران و معماری در رابطه با معماری و استاندارد سازی اماکن، فیزیک به ویژه کاربردی، علوم آموزش مجازی، رشته های مدیریت، مهندسی کامپیوتر در زمینه اتوماسیون شیبه سازی، اینترنت اشیاء، رایانش ابری، نرم افزار موبایل، دامپزشکی، فناوری، تجاری سازی، کارآفرینی، حقوق، بیمه و غیره می توانند در این رویداد شرکت کرده و به رقابت بپردازند.
وی مهلت ثبت نام در این رویداد را تا 20 آبان ماه سال جاری عنوان و خاطر نشان کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس: https://evand.com/events/swgums مراجعه کنند.
استارتاپ ویکند یک همایش و رویداد آموزشی تجربی است.
7286 /6030

نظر شما