آرش محبی نویسنده این کتاب گفت: در دنیای امروز، برند مهمترین سرمایه سازمانها از جمله سازمانهای رسانهای بهشمار میرود اما مدیران رسانه در ایران به دلایلی از جمله آنچه در پایان فصل یک این کتاب اشاره شده از آن غفلت کردهاند و همین موضوع آسیبهای زیادی را به رسانهداری ایرانی و بویژه رسانههای قدیمی کشور وارد کرده است. وی درباره فصول مختلف این کتاب گفت: کتاب برندسازی رسانه اولین کتاب از نوع خود در ایران است که در 4 فصل و با مقدمهای از دکتر محمد سلطانی فر منتشر شده است. همچنین باید از دکتر رها خرازی آذر، علی اکبر فرهنگی و فرزاد مقدم تشکر کنم. فصل یکم این کتاب به چیستی برند رسانه، ذینفعان آن، تفاوتهای برندسازی رسانه با برندسازی در سایر حوزهها و در نهایت به بعضی از ظرایف و دقایق ویژه مدیریت برند رسانهها پرداخته است. وی افزود: در فصل دوم مدلی برای عملیاتی برای برندسازی رسانه مطرح کردهام که البته این مدل باید در عمل بیشتر پخته شود و انشاءالله در کتاب آتی به این موضوع اهتمام ویژهای خواهم داشت.
نویسنده کتاب برند رسانه درباره فصل سوم این کتاب توضیح داد: فصل سوم مشاورههایی از جنس برند برای مدیران رسانه برپایه یک پژوهش دانشگاهی است. این فصل، توصیههایی درباره ضرورت برندسازی رسانه، جایگاهسازی آن، طراحی عناصر و ارتباطات برند و همچنین موضوع وفادارسازی برای مدیران رسانه دارد. محبی گفت: فصل چهارم کتاب درباره تجزیه و تحلیل موردی چند برند قدیمی رسانه در ایران از جمله اطلاعات، کیهان، همشهری و شرق با مفاهیم کلیدی برندسازی از جمله ارزش ویژه برند، میراثداری و... است. در این فصل از زاویه برند به از دست رفتن ارزش ویژه برند رسانههای قدیمی در ایران پرداختهام. آرش محبی نویسنده کتاب برندسازی رسانه دانش آموخته رشته علوم ارتباطات است و تجربه سالها روزنامه نگاری و سردبیری در خبرگزاریها و روزنامههای ایرانی است. وی از پدیدآورندگان کتاب صراحتنامه (گفتوگوی مجله مدیریت ارتباطات با مرحوم هاشمی رفسنجانی) و کتاب سانسور(گفتوگو با مهدی کلهر) است. محبی همچنین سابقه فعالیت در کمپینهای روابط عمومی و تبلیغاتی را بهعنوان طراح، کارشناس پیام و رسانه در کارنامه خودش دارد.
نظر شما