شناسهٔ خبر: 29177487 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

گزارش روز/

یوم الله 13 آبان در ذهن جهانیان ماندگار شد

امروز در سالروز تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 توسط دانش آموزان پیرو خط امام، تمامی خیابان های منتهی به لانه جاسوسی به شلوغ ترین خیابان های دنیا مبدل شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قدس (قدسنا)؛ امروز مصادف با تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 توسط دانش آموزان پیرو خط امام، تمامی خیابان های منتهی به لانه جاسوسی به شلوغ ترین خیابان های دنیا مبدل شد.

 

حضور دانش آموزان و دانشجویان به همراه تمامی مردم در کنار یکدیگر حماسه ای دوباره را خلق کرد و با نوای حسین حسین با توجه به آرمان های کربلا خط مشی خود را در مقابل آمریکا، اسرائیل، انگلیس، آل سعود و تمامی حکومت های استبدادی به رخ کشید.

 

مجلس نیز امروز خانه ملت را زودتر تعطیل کرد تا با همراهی مردم با آن ها یکصدا شود.

 

عمده شعارهای شرکت کنندگان ناظر بر عدم مذاکره و سازش با آمریکا است و در پلاکاردهایی با مضامین سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جنگ نمی شود و مذاکره نخواهیم کرد» به نمایش درآمده است و شرکت کنندگان با پلاکاردهایی که در دست داشتند، به مسئولین گوشزد کردند که بزرگترین استکبارستیزی برای آنها خدمت به مردم و تلاش برای استقلال اقتصادی کشور است.

 

ادعاهای تکراری نخست وزیر رژیم صهیونیستی که هربار موجب تمسخر او در مجامع بین المللی می شود نیز در راهپیمایی ١٣ آبان مغفول نماند و با برپایی غرفه ای ادعای اخیر او در خصوص تاسیسات سری هسته ای ایران در تورقوزآباد مورد تمسخر قرار گرفت.

 

زنگ استکبار ستیزی در ۱۰۵ مدرسه به صدا درآمد و بیش از ۴ هزار خبرنگار، تصویربردار و عکاس، مراسم ۱۳ آبان را در سراسر کشور پوشش خبری دادند. در تهران نیز ۱۲۰ خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از ۶۰۰ عکاس، ‌خبرنگار و تصویربردار داخلی این راهپیمایی را پوشش داد.

 

در مراسم راهپیمایی ۱۳ ابان امسال نمادهای عروسکی سران برخی از کشورها و رژیم‌های دشمن ملت ایران در دست راهپیمایی‌کنندگان قرار داشت. همچنین عروسک‌هایی که نماد ملک سلمان پادشاه عربستان ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و کشور انگلیس است در دست حاضران در این راهپیمایی قرار داشت.

 

ماکت موشک ذوالفقار در مراسم راهپیمایی 13 آبان به نمایش درآمد. همچنین پرچم‌های بزرگی که بر روی آن یاحسین و هیهات من‌الذله نوشته شده در دست راهپیمایی‌کنندگان مشاهد شد.

 

امروز دانش آموزان ایران اسلامی ضمن گرامی داشت حماسه یوم الله 13 آبان و نثار درود به ارواح طیبه شهدا و امام راحل؛ خطاب به مستکبران عالم بخصوص آمریکای جهانخوار در بیانیه خود گفتند: ما نوجوانان و جوانان از نسل همان پدرانی هستیم که رژیم شاهنشاهی دست نشانده تان را تار و مار کرد و شما و مـتحدانتان را سر جایشان نشاند و حالا ما همان مسیر را با بصیرت تر و با صلابت تر ادامه خواهیم داد تا آرمان آزادی همه مستضعفین جهان از چنگال استکبار با برپایی صلح و احترام به حقوق و عزت ملتها به لطف الهی به سرانجام برسد .

 

گزارش روزیوم الله 13 آبان در ذهن جهانیان ماندگار شد 2

 

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری نیز در مراسم راهپیمایی ضد استکباری مصادف با سالگرد تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز با طرح این سوال که چرا یوم الله ۱۳ آبان ۵۸ اهمیت دارد و از پیروزی اول ما در ۲۲ بهمن ۵۷ مهم تر است، اظهار داشت: ۱۳ آبان روز فرو ریختن هیمنه آمریکایی ها در ایران و سراسر دنیاست

 

وی افزود: در این روز در سال های متمادی اتفاقات مختلفی روی داده است؛ اولین حادثه مربوط به آبان 1343 است که در آن روز شاه ملعون با دستور مستشاران و دیپلمات های آمریکایی مستقر در لانه جاسوسی دستور تبعید امام راحل (ره) را به ترکیه صادر کرد.


فرمانده سپاه ادامه داد: 15 سال بعد از آن دقیقا در روز 13 آبان سال 1357، جهان شاهد خفت و خواری آمریکایی ها بود. رژیم شاه با اتحاد آمریکایی ها از حضور دانشجویان در دانشگاه تهران به وحشت افتاد و دستور شلیک تیر صادر کرد به طوری که تعداد زیادی از دانش آموزان به خاک و خون غلطیدند و خون آنان پیروزی انقلاب اسلامی را تضمین کرد

 

جعفری اظهار داشت: در 13 آبان 1358 نیز که در آن فضا دولت لیبرال و موقتی استقرار یافته بود با ارتباط هایی که پشت صحنه، آمریکایی ها با آنان گرفته بودند، مشغول توطئه علیه انقلاب اسلامی شدند.

وی یادآور شد: جوانان انقلابی و پیرو خط امام تحمل دیدن چنین حرکت خطرناک و منحرف شدن از انقلاب اسلامی را نداشتند و با حرکت خودجوش مردمی تصمیم گرفتند به صورت محدود و فقط چند دانشگاه تراز اول تظاهراتی ضد انقلابی علیه آمریکا انجام دهند

 

جعفری اضافه کرد: وقتی جمعیت دانشجویان مقابل لانه جاسوسی آمریکا رسیدند چنین تصمیمی گرفته شد و دانشجویان با عزم راسخ به لانه جاسوسی حمله کردند و ظرف چند ساعت محدود دیپلمات های آنان و نیروهای مسلح شان که قصد مقابله با دانشجویان را داشتند، به اسارت درآمدند.


لازم به ذکر است که: به همت سازمان بسیج دانش آموزی سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ، آموزش و پرورش، فرهنگسراهای شهرداری تهران و سایر نهادهای فرهنگی و هنری غرفه های فرهنگی و هنری در مسیر راهپیمایی ایجاد شده بود.


در برخی غرفه های کنار خیابان طالقانی نمایشگاههای عکس رویدادهای دهه های 50 و 60 به چشم می خورد.


برخی دانش آموزان پرچم 20 متری که روی آن نوشته «ما شکست ناپذیریم» را در مسیر راهپیمایی به  دست گرفته بودند.

 

انتهای پیام/پ.ع/

نظر شما