شناسهٔ خبر: 29172673 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

داوطلبان دانشگاه آزاد بار دیگر مقابل مجلس تجمع کردند

تهران - ایرنا - داوطلبان معترض علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بار دیگر و در اعتراض به لغو ثبت نام خود در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، حدود یکصد نفر از داوطلبان رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی امروز یکشنبه و برای دومین بار در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع و خواستار رسیدگی به وضعیت تحصیلی خود شدند.
این داوطلبان روز گذشته (شنبه) نیز همزمان با حضور در مقابل مجلس شورای اسلامی و محل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد از مسئولان و نمایندگان ملت خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شده بودند.
داوطلبان علوم پزشکی دانشگاه آزاد پس از انتخاب رشته مجدد و پذیرش تعداد محدودی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی، تصمیم گرفتند به منظور حل مشکل خود تجمعات اعتراضی برگزار کنند.
این داوطلبان معتقدند که تنها نمایندگان مردم در مجلس می توانند به مشکلات تحصیلی آنها کمک کنند چرا که بارها در یک ماه گذشته مسئولان دانشگاه آزاد به وضعیت آنها بی توجه بوده اند.
تعدادی از داوطلبان علوم پزشکی معترض که خانواده هایشان نیز آنها را در تجمع امروز مقابل مجلس شورای اسلامی همراهی کرده اند به خبرنگار ایرنا گفتند: دیروز به دو گروه تقسیم شدیم و عده ای در محل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد از مسئولان این دانشگاه خواستار نهایی شدن وضعیت ثبت نام دانشجویان و حضور آنها در کلاس های درس شدند.
یکی از این معترضن که خواست به نامش در خبر اشاره نشود به خبرنگار ایرنا مستقر مقابل مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب رشته مجدد تنها یک وعده برای خریدن زمان از سوی دانشگاه آزاد و آرام کردن جو پراسترس داوطلبان بود اما این دانشگاه نشان داد قصد جبران تخلفات خود را ندارد بنابراین مجبور هستیم شکایت خود را به نمایندگان مجلس و سایر نهادهای مربوطه منتقل کنیم.
یکی دیگر از این معترضین نیز گفت: دانشگاه آزاد فشارهای روحی، روانی و مالی بسیاری به ما و خانواده هایمان وارد کرده، از این رو نمی توانند با یک عذر خواهی به ماجرا خاتمه دهند.
م.ن یکی دیگر از این داوطلبان است که در انتخاب رشته مجدد دانشگاه پذیرفته شده است. وی که روز گذشته در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد و امروز مقابل مجلس شورای اسلامی حضور یافته به خبرنگار ایرنا گفت: مسئولان دانشگاه آزاد نه تنها پاسخگوی افراد مردود شده نیست بلکه هیچ اقدامی نیز در جهت ثبت نام افراد پذیرفته شده در انتخاب رشته مجدد هم انجام نمی دهد.
وی ادامه داد: مسئولان در واحدهای مختلف از چگونگی وضعیت ما اظهار بی اطلاعی می کنند و قرار است برای کسب تکلیف ثبت نام دانشجویان مکاتبه هایی با سازمان مرکزی این دانشگاه انجام دهند که بی شک نتیجه ای نخواهد داشت.
یکی دیگر از داوطلبان معترض هم به خبرنگار ایرنا گفت: روز گذشته به محل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی رفتیم و از دانشگاه خواستار یک تضمین برای ثبت نام پذیرفته شده در انتخاب رشته مجدد شدیم اما مسئولان این دانشگاه برای قبولی صد در صدی به دانشجویان هیچ ضمانتی ندادند.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد در شهریور ماه گذشته برخلاف مجوز وزارت علوم در خصوص افزایش ظرفیت عمل کرد بنابراین باید به مشکل ایجاد کرده رسیدگی کند.
به گزارش گروه دانشگاه ایرنا، در پی اعتراضات روز گذشته این داوطلبان، فاطمه ذوالقدر نایب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد پس از ثبت نام 18 هزار نفر از داوطلبان علوم پزشکی به نمایندگان مجلس اعلام کرد که با انتخاب رشته مجددد، بسیاری از داوطلبان را دوباره به عنوان دانشجو می پذیرد اما در کمال ناباوری از هر صد نفر دو الی سه نفر قبول شدند و حدود 90 در صد این جمعیت از تحصیل بازماندند.
وی افزود: مسئولان دانشگاه آزاد باید درباره عدم پذیرش دانشجویان پاسخگوی نمایندگان مجلس باشند.

**عارف در جمع معترضان حاضر شد
محمد رضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هنگام خروج از مجلس برای شرکت در راهپیمایی 13 آبان در جمع داوطلبان معترض علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافت.
وی به نماینده داوطلبان معترض گفت که دانشگاه آزاد قرار است در ده روز آینده گزارشی شفاف از روند لغو ثبت نام و انتخاب رشته داوطلبان علوم پزشکی به مجلس ارائه دهد.
این داوطلبان معترض در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت بلاتکلیفی خود در دانشگاه آزاد شدند.
این نامه در اختیار محمد رضا عارف قرار گرفت.
**9491** 1200

نظر شما