شناسهٔ خبر: 29169227 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

در راهپیمایی 13 آبان امسال چه گذشت؟

مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان 97 در تهران هم‌زمان با سایر استان‌ها از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح از مقابل لانه جاسوسی «مقر سفارت سابق آمریکا در ایران» آغاز شد

صاحب‌خبر -

مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان 97 در تهران هم‌زمان با سایر استان‌ها از ساعت ۹:۳۰ دقیقه امروز صبح از مقابل لانه جاسوسی آغاز شد و راهپیمایی‌کنندگان در بیانیه این مراسم تاکید کردند که «آمریکا این بار هم سیلی محکم دیگری از ملت ایران خواهد خورد».

به گزارش ایسنا، این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم، از جمله دانش آموزان و جمعی از مسئولان در مقابل لانه جاسوسی- سفارت پیشین آمریکا در تهران- برگزار شد.

بیانیه دانش آموزان ایرانی علیه آمریکا

امروز دانش آموزان ایران اسلامی ضمن گرامی داشت حماسه یوم الله 13 آبان و نثار درود به ارواح طیبه شهدا و امام راحل؛ خطاب به مستکبران عالم بخصوص آمریکای جهانخوار در بیانیه خود گفتند: ما نوجوانان و جوانان از نسل همان پدرانی هستیم که رژیم شاهنشاهی دست نشانده تان را تار و مار کرد و شما و مـتحدانتان را سر جایشان نشاند و حالا ما همان مسیر را با بصیرت تر و با صلابت تر ادامه خواهیم داد تا آرمان آزادی همه مستضعفین جهان از چنگال استکبار با برپایی صلح و احترام به حقوق و عزت ملتها به لطف الهی به سرانجام برسد .

دانشجویان خارجی راهپیمایی 13 آبان

جمعیت شرکت کننده در راهپیمایی ۱۳ آبان پلاکارد هایی که بر روی آن شعار مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و هیهات مناالذله درج شده در دست دارشتند. در این راهپیمایی  علاوه بر دانشجویان ایرانی، تعدادی از دانشجویان خارجی که در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند ، نیز  حضور داشتند.

جلب توجه نمادهای عروسکی نتانیاهو، ملک سلمان و ترامپ

عروسک‌هایی که نماد ملک سلمان پادشاه عربستان ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و کشور انگلیس هستند در دست شکرت کنندگان در این راهپیمایی جلب توجه می کند. طی ماه های  اخیر ، مثلت شوم عبری ، عربی و آمریکایی برای به زانو درآوردن ملت ایران اقدام به طراحی  توطئه‌های گسترده علیه ملت ایران  کرده اند در همین چارچوب  در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال کاریکاتورهایی از رهبران این کشورها و رژیم اشغالگر قدس در دست برخی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی مشاهده می شود .

---

مدیحه‌سرایی در راهپیمایی 13 آبان

علاوه بر حضور غرفه‌های فرهنگی به منظور تبیین استکبارستیزی و اقدامات خصمانه آمریکا، مدیحه‌سرایی به دلیل همزمانی این مراسم با ایام اربعین و با ذکر اباعبدالله الحسین (ع)  انجام می‌شد که راهپیمایی‌کنندگان همزمان شعارهای هیهات من‌الذله را سر می‌دادند.

سر دادن شعار مرگ بر آل سعود و هیهات من‌الذله در راهپیمایی 13 آبان

راهپیمایی کنندگان که جمع کثیری از دانش آموزان و اقشار مردم را تشکیل می‌دادند، شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود و هیهات من الذله، حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست و ... را سردادند.

همچنین راهپیمایی‌کنندگان پلاکاردهایی که روی آنها مرگ بر آمریکا، هیهات من الذله، مرگ بر اسرائیل و پلاکاردهایی از دونالد ترامپ را در دست داشتند.

حضور غرفه‌هایی از سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف

در مسیرهای راهپیمایی غرفه‌هایی از دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف مستقر شده و برنامه‌هایی را اجرا می‌کردند.  در این غرفه‌ها نمایشگاه‌های کتاب، کاریکاتور و عکس استکبارستیزی، تومارنویسی برگزار شده و راهپیمایی‌کنندگان در این مراسم‌ها مشارکت داشتند. غرفه‌هایی از سازمان هلال‌احمر، وزارت نفت، سازمان دانش‌آموزی و شهرداری مناطق مختلف و ... نیز در حاشیه این مراسم مستقر بود.

---

پاسخ دانش‌آموزان تورقوزآباد به ادعاهای نتانیاهو

دانش‌آموزان منطقه تورقوزآباد تهران علاوه بر حضور در ‌مقابل لانه جاسوسی غرفه‌ای را نیز برپا کرده‌اند که دانش‌آموزان در قالب شرکت در مسابقه دارت ، تیرهایی را به صورت نتانیاهو پرتاب می‌کردند. همچنین در این غرفه عکسی از سخنرانی امسال نتانیاهو در مجمع عمومی  سازمان ملل متحد که مدعی شده بود ایران در ساختمانی در مقابل یک قالیشویی  در منطقه تورقوز آباد تهران به فعالیت‌های سری هسته‌ای مشغول بوده به نمایش گذاشتند. 

کلمات کلیدی

راهپیمایی سیزده آبان

دانش آموزان

بیانیه دانش آموزی

نظر شما