شناسهٔ خبر: 29144699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رويكرد زيست بومي در مديريت يكپارچه تالاب هاي فارس

ساختار ستاد احیا و حفاظت از تالاب‌های فارس در هشتمین نشست شورای برنامه‌ریزی استان فارس به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: هدف ستاد احیا و حفاظت تالاب‌های فارس، استقرار مدیریت زیستی بومی با جلب مشارکت همگانی ، طرح مساله و یافتن راهکار‌های عملی برای حل آن از طریق اتخاذ تصمیمات اجرایی و عملیاتی، تدوین برنامه عملیاتی احیا تالاب‌ها و دریاچه‌های فارس و استفاده از سرمایه اجتماعی استان در حل مناقشات آب و مدیریت مصرف آن است.

سعید محمودی افزود: در این ساختار بر مشارکت همه ذی‌نفعان حوضه‌های تالابی تاکید شده و براساس قوانین بالادستی تلاش شده تا رویکرد سنتی و یک سو نگر مدیریت منابع آب به مدیریت یکپارچه زیست بومی تغییر یابد.

وی تصریح کرد: به طور کلی ستاد در بالاترین سطح مدیریتی استان تشکیل خواهد شد تا با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های انسانی و مادی موجود در استان و بهره‌گیری از حمایت مسئولان ملی نسبت به تهیه و تدوین یک برنامه عملی، اجرایی و کاربردی بپردازد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس اظهارداشت: در جلسات این ستاد نتایج حاصله از ۵ کمیته تخصصی تلفیق و برنامه‌ریزی و کمیته تخصصی آب، کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی، زمین شناسی، اقلیم و کمیته تخصصی امور اقتصادی، کمیته تخصصی فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و پژوهشی و کمیته‌های محلی مدیریت تالاب‌ها به ریاست فرمانداران شهرستان‌های ذی‌ربط مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نظر شما