شناسهٔ خبر: 29130145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه کاشان: شعار "حب الحسین یجمعنا" توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد

R7845/P1361/S6,1369/CT11

امام جمعه کاشان با بیان اینکه اجتماع اربعین حسینی چشم همگان را خیره کرد، گفت: شعار "حب الحسین یجمعنا" توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در سال جاری اظهار داشت: این مراسم بسیار باشکوه و با عظمت برگزار شد و میلیون ها انسان در یک گردهمایی چشم همگان را خیره کرده و انگشت به دهان ماندند و دشمنان و جبهه کفر از حسادت خفه شده بودند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه در مراسم اربعین از تمامی کشورهای جهان با هر نژاد و قومیت و مذهبی ندای "هل من ناصر ینصرنی" را سر دادند، افزود: ملت ها پیروی از راه امام حسین (ع) و 72 تن یاران آن حضرت را با این حرکت خودجوش اعلام کردند و شعار "حب الحسین یجمعنا" نشان دهنده این مهم بود فلذا تمامی توطئه های دشمنان با این شعار نقش بر آب شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تفسیر شعار اربعین امسال و ارتباط آن با فرازی از زیارت عاشورا خاطرنشان کرد: مردم کشور عراق با اخلاص تمامی امکانات خود را به میدان آوردند و وحدت خود را با ملت ایران نشان دادند فلذا مردم این کشور باید با روی گشاده و با اخلاص از برادران عراقی خودشان که به جهت زیارت ائمه معصوم (ع) و امامزادگان به ایران سفر می‌کنند، پذیرایی کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی و انتخاب این شهرستان به عنوان پایتخت کتاب ایران تصریح کرد: نوجوانان و جوانان باید توجه کنند که اسلام مکتب کتاب بوده فلذا آیاتی در قرآن در این خصوص نازل و از ائمه اطهار نیز روایات و احادیثی نقل شده است، از این رو لازم است ساعاتی از شبانه روز را به مطالعه اختصاص دهند.

نمازی ضمن اشاره به شهادت حسین فهمیده و فرمایشات امام راحل در خصوص این شهید ابراز داشت: در روز عید سعید قربان مرحوم شهید آیت الله قاضی اعلام کردند که وی را به مرگ تهدید کردند و شب همان روز در راه برگشت از نماز مغرب توسط منافقان به شهادت رسید.

وی ضمن اشاره به سالروز 13 آبان و وقایع رخ داده شده در این روز بیان کرد: با مقایسه نظام اسلامی و نظام طاغوت در طول این 40 سال متوجه می شویم استکبار بر مسلمانان سلطه داشتند اما این مهم رفته رفته کمرنگ شده به گونه ای که می توان گفت قرن 21، قرن سلطه مستضعفین بر مستکبران به شمار می رود.

انتهای پیام/

نظر شما