شناسهٔ خبر: 29095820 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تماشاخانه‌های تئاتر جان تازه می‌گیرند/ اجرای ۲۷ نمایش در آبان

سالن‌های خصوصی با ۲۷ اجرا در هفته آینده از علاقه‌مندان به صحنه و نمایش میزبانی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سالن‌های نمایش خصوصی در هفته آینده با دستی پر از علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی میزبانی خواهند کرد، در هفته آینده ۲۷ اجرا در تماشاخانه های مختلف شهر تهران روی صحنه خواهد رفت.

براساس گزارش ایران تئاتر، در هفته پیش رو سالن‌های خصوصی میزبان نمایش‌هایی جدید در اوایل دومین ماه از سومین فصل سال ۹۷ هستند. پردیس تئاتر شهرزاد با ۳ سالن از ۵ نمایش میزبانی می‌کند و عمارت نوفل لوشاتو در دو سالن پذیرای ۵ اجرا است. همچنان در این هفته نمایش‌هایی همچون «دل سگ»، «در وقت مقرر» و... روزهای پایانی اجرای خود را سپری می‌کنند. نمایش‌هایی را که در هفته دوم آبان ماه مهمان سالن‌های خصوصی تئاتر تهران هستند را مرور می‌کنیم.

چهار نمایش در شهرزاد

نمایش«دیوار» به نویسندگی غفور شکوری اصل و کارگردانی حامد رحیمی نصر و نادر علیمردانی ساعت ۱۹ در سالن سه پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در خلاصه این نمایش آمده: در میانه یک جنگ سربازی که دچار هجمه‌های گوناگون ذهنی و دچار ترس از تنهایی ومرگ می‌باشد. چند روزی در زیرزمین یک خانه پنهان شده است که مردی میانسال با پاکتی در دست به خیال آنکه محل امنی یافته به آن مکان ورود می‌کند. حال اتفاقاتی که مابین این دو می‌گذرد دیدنی و شنیدنی است. بهای بلیط این نمایش ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش«عندازمطالبه» به نویسندگی مرتضی شاه‌کرم و کارگردانی سامان خلیلیان که پیش از این در تئاترشهر به صحنه رفته بود؛ ساعت ۲۰ در سالن یک پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، جواد پولادی، آتیه جاوید، حسام‌خلیل نژاد، محمد زوار بیریا، مرتضی شاه کرم، الهه شه پرست، احمد صمیمی، سلمان فرخنده و سید علی موسویان بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نمایش داستان جماعتی را روایت می کند که به نحوی در صف و چشم انتظاری رسیدن خبری میباشند. این خبر می تواند زندگی آنان را دستخوش تغییرات عمده ای نماید. دستیابی و چشم به راهی این اتفاق همگی را برای قرار گرفتن سریعتر به مقصودشان در یک رقابت محترمانه و سبقت از یکدیگر قرار داده است. بهای بلیط نمایش ۳۵ هزار تومان است.

نمایش «خانه برنارد آلبا» نوشته گارسیا لورکا و به کارگردانی فرشاد یاری ساعت ۱۷:۴۵ در سالن سه پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش شیرین سامی، بهاره سعیدی، مرسده جهانی، مرجان متقی، شبنم اسکندری، سارا مقربی، فاطمه رحمانی، ملیکا جعفری پور، مریم شعبانی و یوکابد موسوی ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط نمایش ۳۰ هزار تومان تعیین شده است.

نمایش «بیوه نویسنده فقید در مضرات دخانیات» به نویسندگی و کارگردانی مقداد اسلامی ساعت ۲۰:۳۰ در سالن سه پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش بهاره رهنما و مقداد اسلامی ایفای نقش می‌کند. در خلاصه نمایش آمده: آدم هایی که از بی حرکتی و بی فعلی خود باتلاق ساخته اند و در آن دست و پا می زنند، آنها بی توجه به کرده ی خود، دائم آن بیرون به دنبال مقصرند. آدم هایی باهوش و با استعداد که هیچ گاه به جایگاه واقعی خود نرسیده اند. بهای بلیط نمایش ۴۵ هزار تومان است.

عصر جدید تجربه در تئاتر مستقل تهران

نمایش «در وقت مقرر» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا کبگانی ساعت ۱۹ در تئاتر مستقل تهران در قالب دومین رپرتوار عصر تجربه به صحنه می‌رود. در این نمایش سارا زینلی، اسماعیل خزائی و رضا عموزاد بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: داستان من از روز پانزده آوریل هشتاد و نه شروع شد. روز ۱۵ آوریل ۱۹۸۹نود و شش نفر هوادار تیم لیورپول در ورزشگاه هیلزبرو شهر شفیلد مردن و هفتصد نفر زخمی شدن. دولت مقصرین حادثه رو طرفداران لیورپول معرفی کرد... اسم من کارل ایونزه. بهای بلیط نمایش ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «دور ریز» به کارگردانی علی مسعودی ساعت ۱۹ در تئاتر مستقل تهران در قالب دومین رپرتوار عصر تجربه اجرا می‌شود. در این نمایش حبیب ارمکان، سعید اکبرزاده، مهدی سلیمانی و هانی عبدالمجید ایفای نقش می‌کنند.  «دورریز» درباره تمام چیزهایی ست که روزی دیر دور ریخته شده است. داستان سبکبالی چهار نفر در دل جنگل؛ جنگلی که هیچ جنگل دنیا در شعر و افسانه همپایش نیست؛ دل‌انگیز، تاریک و ژرف. «دورریز» نمایش وسواس خودسرانه سلیقه‌های شخصی‌ست، امور بیهوده به دردنخوری که کنار هم به درد می‌خورند و تعادل درد را برای لحظاتی دست کم به هم می‌زنند. داستان چهار قوم و خویش که در دل جنگل برای عیش آمده‌اند اما از پیش موضوع مهمی در میان است که سبب می‌شود که شک تمام صحنه را فتح کند. آنها به هم مظنون می‌شوند، همه چیز بی ربط می‌شود. یک نفر در این میان خسران دیده و مشوش است. او می‌اندیشد که در چنین وضعیتی چطور باید داوری کند و نیکی و بدی را در حق خود جبران کند. «دورریز»؛ نمایشی آزمایشگاهی از گاراژ. بهای بلیط نمایش ۳۰ هزار تومان است.

نمایش «فیل در تاریکی» نوشته محمد زارعی و به کارگردانی مهرداد مصطفوی ساعت ۲۱ در تئاتر مستقل تهران به صحنه می‌رود. در این نمایش ابراهیم عزیزی، آیدین بهاری، آوا شریفی، پرهام یداللهی، امیر جنانی و پویا پورامین بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: جلال امین وقتی حساب کرد، دید همه چیز باید صبح همان روزی شروع شده باشد که ماشین او را دم خانه‌اش در باغ صبا خالی کرده بودند. بهای بلیط نمایش ۳۵ هزار تومان است.

نمایش «دانتون» به نویسندگی و کارگردانی حامد اصغرزاده ساعت ۱۹ و ۲۳ در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود. در این نمایش صبا ایزدپناه، فرید عباسپور، فاطمه احمدی، وحیده مروت و اسماعیل کمالی‌دهقان ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: «دانتون» تاملی اجرایی است بروی مفهومِ تغییر و دگرگون شدن به میانجی یکی از رهبران اصلی انقلاب فرانسه. «دانتون» پروژه‌ای است طولانی که در مکان‌های مختلف شهری به اجرا درخواهد آمد. سیکل اجرای صحنه‌های شش‌گانۀ «دانتون» با صحنۀ زندان و در تئاتر مستقل تهران شروع می‌شود. این نمایش  بر اساس نمایشنام «مرگ دانتون» نوشت گئورگ بوشنر و «دانتون» نوشته رومن رولان نوشته شده و تعداد شاهدان در هر اجرا ۱۵ نفر است. بهای بلیط نمایش ۳۰ هزار تومان تعیین شده است.

تئاتر باران؛ میزبان دو نمایش

نمایش «چسب‌هایش» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا سجادیان ساعت ۱۸:۴۵ در تئاتر باران اجرا می‌شود. در این نمایش سینا کرمی، الهه افشاری، بهادر آذری و ناعمه علمی نژاد به اجرا می‌پردازند. بهای بلیط نمایش ۳۰ هزار تومان است.

نمایش «ریل» نوشته علیرضا صادقپور  واقتباسی از کلفت های ژان ژانه و کارگردانی حمیدرضا خسروی لرگانی ساعت ۱۷ در تئاتر باران اجرا می‌شود. در این نمایش نیلوفر شهفری و کیمیا هوشمند بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: داستان دو خواهری که درذهن خود حبس شدند و برای رهایی تصمیم به بازی میگیرند که هر روز ان را تکرار میکنند. انقدر غرق بازی میشوند که خودشان را به کشتن میدهند. این دو خواهر تمام اتفاقات را در توهمات بوجود می‌آورند. بهای بلیط نمایش ۲۵ هزار تومان است.

عمارت نوفل لوشاتو؛ ۵ نمایش

نمایش«تنها چیز قطعی» به نویسندگی دانکن مک لین و کارگردانی سعید شیشه گر ساعت ۱۹:۴۵ در سالن دو عمارت نوفل لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش مهرشاد شهسوار حقیقی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: هیچوقت زنده ازین دنیا بیرون نخواهیم رفت بهای بلیط این نمایش ۲۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش«دقیقا ۹ سال و ۳ ماه و ۲۰ روز پیش کجا بودی؟» به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری  سید فرشاد هاشمی ساعت ۱۸:۳۰ در سالن ۲ عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود. در خلاصه نمایش آمده: دقیقا ۹ سال و ۳ ماه و ۲۰ روز پیش کجا بودی؟ بهای بلیط نمایش ۳۰ هزار تومان است.

نمایش «استیو جابز» به نویسندگی و کارگردانی مهران رنجبر ساعت ۲۰:۴۵ در سالن ۱ عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود. در این نمایش فرزین محدث و مهران رنجبر ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط نمایش ۳۵ هزار و ۴۰ هزار تومان است.

نمایش «مثل شلوار جین آبی» به نویسندگی، کارگردانی و بازی احسان گودرزی ساعت ۱۹:۳۰ در سالن یک عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود. بهای بلیط این نمایش ۳۰ هزار تومان تعیین شده است.

نمایش «مادر مانده» به نویسندگی حمیدرضا آذرنگ و کارگردانی محمد حسین تفریشی ساعت ۲۱:۱۵ در سالن ۲ عمارت نوفل لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش عارفه نظامی، فهیمه اسماعیلی پور، نیلا قبادی، محمد علی وزیری، مجید حداد، نگین خسروآبادی و امیر محمد عیسی زاده ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: فرزندان در سوگ مادر خود به انتظار میهمانان نشسته اند که متوجه می شوند. بهای بلیط نمایش ۲۵ هزار تومان است.

مهرگان؛ میزبان نمایشی جدید

نمایش«محبوبه‌ها» به نویسندگی نوشین تبریزی و کارگردانی ژاله صامتی ساعت ۱۹:۳۰ در سالن یک خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش بهناز نازی، معصومه رحمانی، مارال فرجاد، ژاله صامتی، کتانه افشاری نژاد، پریسا محمدی و نوشین تبریزی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: اثری درباره‌ی روابط و اتفاقات اجتماعی و انسانی. بهای بلیط این نمایش ۳۰ هزار و ۴۰ هزار تومان است.

نمایش«دلقک‌های غمگین» به نویسندگی علی حاتمی‌نژاد و کارگردانی مانلی حسین‌پور ساعت ۱۸ در سالن ۱ خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش سروش طاهری، آرش تبریزی، حامد نظامی، مانلی حسین پور، میلاد محمد زاده، صبا نجار پور، امیر حسن بیک و علیرضا صادق پور ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: سیرک ورشکست شده، دلقکها سعی می‌کنند مارا بخندانند، پسر کوچک سال‌هاست اسیر حمام خانه شده، و پسر بزرگ خنده های مصنوعی به تماشاگران تزریق میکند، زن در باغ صنوبر تنهاست. بهای بلیط نمایش ۲۰ هزار تومان است.

نمایش «قبس» به نویسندگی شیما اسدی و کارگردانی مسعود ترابی ساعت ۱۹:۳۰ در سالن ۲ خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود. در این نمایش شیما اسدی، مهدی کاسه ساز، رضا زنده جاه، شبنم گودرزی، حسین میلانی، مریم بابایی و، سامی رهبر، علی فرزانه پور، پریا مهدی پور، آذین فهیمی، نرجس تاجیک، فریبا موسوی، صادق اطمینان، عرفان اکبرزاده، حامد مقدم، سید امیرحسین سید اسماعیل، سمیه قدیمی، شهرزاد شوشتری، سالار قدیمی و ارمیا خندان بازی می‌کنند. 

نمایش «دل سگ» نوشته محمد یعقوبی و به کارگردانی آیلین کیخایی ساعت ۱۹ در سالن شماره ۱ خانه نمایش مهرگان به صحنه می رود. در این نمایش کیوان محمودنژاد، ایمان اصفهانی، عاطفه جلالی، سپیده جعفری، سارا باقری و آیلین کیخایی ایفای نقش می کنند. در خلاصه نمایش آمده: پروفسور مشهور، سگی ولگرد را به انسان تبدیل می‌کند. بهای بلیط این نمایش ۳۰ هزار تومان است. 

نمایش «مده‌آ » به نویسندگی و کارگردانی علی حسینی ساعت ۲۲:۳۰ در سالن شماره ۱ خانه نمایش مهرگان اجرا می شود. در این نمایش آنا زارع و علی حسینی بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده: (مده آ) ایزد بانوئیست که در پی خیانت همسرش (جاسونه) و برای انتقام از وی دو فرزندش را می‌کشد. بهای بلیط این نمایش ۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

سه نمایش در تماشاخانه دیوار چهارم 

نمایش «بولدوزر» به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی ساعت ۲۱ در مجموعه تئاتر دیوار چهارم اجرا می‌شود. در این نمایش شبنم قلی خانی، پویا امینی، ایمان اشراقی، صحرا اسدالهی، نادر نادرپور، جوانه دلشاد، لیلا ایرانی، روشنک رضایی مهر، گل ناز عباسی، امیر تیموری و راحیل بدیعی بازی می‌کنند. بهای بلیط نمایش ۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «معجزه عشق» به نویسندگی و کارگردانی حسن رئیسی ساعت ۱۹:۳۰ در مجموعه تئاتر دیوار چهارم اجرا می شود. در این نمایش حسین میرزائیان، محسن رنجبر، یاسمن پور محمودی، بهار مظفری، کاظم محمدی، علی روح نواز، مهرداد اقبالی، میثم آرین نژاد، راشین عرب زاده، شهرزاد ارسلان و زهرا کریمی بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده:پیتر دانشجوی رشته معماری دانشگاه آمستردام به واسطه ارتباط با دختران دانشگاه و قول ازدواج با آنها به بدنامی شهره می شود؛ بعد از سفری چند روزه به مکانی خاص، دچار اتفاقی می شود که... بهای بلیط نمایش ۲۵ هزار تومان است. 

نمایش «شغال» نویسنده، کارگردان و بازیگر سجاد قاطعی ساعت ۲۲:۳۰ در مجموعه تئاتر دیوار چهارم به صحنه می‌رود. در خلاصه نمایش آمده: این نمایش داستان زندگی پسری جوان است که حس انتقام جویانه ای از انسان ها در وجودش شکل گرفته است و در طول اجرا دلایل این رفتارها واکاوی می شود. بهای بلیط نمایش ۳۵ هزار تومان در نظرگرفته شده است.

در عمارت روبه‌رو صدای پا شنیده می‌شود

نمایش «اکثریت» به نویسندگی و کارگردانی پدرام صمدی ساعت ۲۰:۳۰ در عمارت رو به رو اجرا می‌شود. در این نمایش کیوان کاوند بازی می‌کند. در خلاصه نمایش آمده: اجرا از تولد یک نوزاد دلقک آغاز شده و با چگونگی پشت سر گذاشتن مراحل و مقاطع مختلف زندگی دلقک ادامه دارد. بهای بلیط نمایش ۲۵ هزار تومان است.

سه نمایش جدید در شانو

نمایش «باغ آلبالو» نوشته آنتوان چخوف و به کارگردانی قطب‌الدین صادقی ساعت ۲۰ در تماشاخانه شانو اجرا می‌شود. در این نمایش ایمان اسدی، دلبر انوشی، رضا برزن، صبا بهرامی، نیما جمالی، حامد دلیریان، هانیه سعیدی، صدف صدیق زاده، سپیده طاهری، اهورا علیزاده، نگار فریدی، آرمان متین نیا، آرمان میرزایی و محمدحسین هادی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: قرار است باغ آلبالوی متعلق به خانم «رانفسکایا» بابت بدهی های این خانواده اشرافی حراج شود. هیچکس هشدارهای «لوپاخین»، روستایی سابق و پولدار نوکیسه‌ی فعلی را جدی نمی‌گیرد. سقوط حتمی است. همه شخصیت‌ها از دانشجو گرفته تا مالک و معلم سرخانه و نوکر و مباشر، در جوی از غفلت و ناآگاهی بسر می‌برند؛ هرچند بر این باورند که هنوز بلد نیستند درست زندگی کنند! بهای بلیط نمایش ۲۵۰۰۰ تومان تعیین شده است.

نمایش «درخت سیب گناهکار نیست» به نویسندگی سعید آلبوعبادی و کارگردانی سهند جعفری ساعت ۱۸:۳۰۱ در تماشاخانه شانو به صحنه می‌رود. در این نمایش عطیه بابایی، میلاد رضایی، محمد خراسانی، مهتاب امیرکافی، نوید آقاجانیان و هانیه مردانی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: پدرش درخت سیب رو مقصر می‌دونست اما من باور نداشتم. بهای بلیط نمایش ۲۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

تماشاخانه مشایخی و یک نمایش

نمایش «مکبث» به نویسندگی ویلیام شکسپیر و کارگردانی امین اکبری نسب ساعت ۱۹ در تماشاخانه استاد مشایخی به صحنه می‌رود. در این نمایش علی اسدی، بهرام افضلی، اشکان احمدیان، آرمین حقانی، محمدباقر باقریان، پویا حسین زاده، عسل حیدری، محمدمهدی خسروی، کیان خوش مکان، متینه راونجی، مهسا سلیمانی، پرهام قادری، علیرضا موسوی و مرجان یوسفی رامندی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: مکبث بعد از پیروزی در جنگ با وسوسه همسرش تصمیم به قتل فرمانده خود میگیرد تا به مقام اورا تصاحب کند او به کمک همسر خود دست به جنایت می زند. بهای بلیط نمایش ۲۰ هزار تومان است.

۲۴۱۲۴۳

نظر شما