شناسهٔ خبر: 29084472 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تاثير معکوس مهاجم نيجريه‌اي

استقلال با «گرو» بدون گل!

صاحب‌خبر -

تيم فوتبال استقلال در حالي که نه تنها از پنجره نقل و انتقالات تابستاني محروم نبود، بلکه رفت و آمدهاي زيادي هم در نقل و انتقالات داشت و دست به خريدهاي پر زرق و برق و دهان پرکني زد، در مجموع نمره قبولي در نقل و انتقالات به خصوص در خريد بازيکنان خارجي نگرفت و اغلب خريدهاي اين تيم حداقل تا هفته دهم ليگ برتر چنگي به دل نزدند. مهر در اين خصوص نوشت: يکي از خريدهاي ضعيف تيم استقلال، الحاجي گرو مهاجم اهل کشور نيجريه است.

اين مهاجم که از نگاه هواداران به عنوان جانشين مامه تيام به استقلال پيوست، نه تنها نتوانست جاي خالي ماشين گلزني فصل گذشته اين تيم را پر کند، بلکه عملکردي ضعيف و نااميد کننده در خط حمله به نمايش گذاشت.

گرو تا هفته دهم در 6 بازي براي آبي پوشان در ليگ برتر به ميدان رفته و مجموع دقايق حضور وي در اين تعداد مسابقه به 234 دقيقه مي‌رسد. او نه تنها موفق به زدن گل و يا ارسال پاس گل براي تيمش نشده، بلکه تيم استقلال در دقايق حضور گرو در زمين هرگز به گل نرسيده است!

آبي پوشان در ليگ برتر 10 بار به ميدان رفته‌اند که تنها در 4 بازي از اين 6 بازي موفق به گلزني شده‌اند. شاگردان شفر در بازي با ذوب آهن، تراکتورسازي، نفت مسجد سليمان و سايپا گلزني کرده‌اند و عجيب اينجاست که هيچ يک از گل هاي اين تيم در دقايق حضور گرو در زمين به ثمر نرسيده است تا آبي پوشان گلزني با اين بازيکن را تجربه نکرده باشند.

استقلال مقابل ذوب آهن در دقايق 43 و 56 گلزني کرد که الحاجي گرو اصلا در اين بازي به ميدان نرفت.
آبي پوشان در هفته سوم با نتيجه 3 بر صفر تراکتورسازي را شکست دادند و گل هاي آنها در دقايق 13، 28 و 51 به دست آمد. الحاجي گرو در دقيقه 55 اين بازي به ميدان آمد و آبي‌ها ديگر در آن بازي موفق به گلزني نشدند.

استقلالي‌ها در ديدار هفته ششم مقابل نفت مسجد سليمان هم دو گل زدند که اين گل ها در دقايق 2 و 29 به ثمر رسيد و گرو اصلا در اين بازي به ميدان نرفت. آخرين باري که استقلالي‌ها در ليگ برتر توانستند گل بزنند در ديدار برابر سايپا بود که گلهاي اين تيم در دقايق 23 و 81 به ثمر رسيد و گرو از دقيقه 83 اين بازي به ميدان آمد.

بازي جام حذفي استقلال مقابل نفت مسجد سليمان را هم به اين آمار اضافه کنيد. در آن بازي گرو تا دقيقه 56 در زمين حضور داشت و تک گل آبي پوشان در دقيقه 96 توسط روح الله باقري به ثمر رسيد.

تنها گلي که تيم استقلال در دقايق حضور گرو در زمين به ثمر رسانده، تک گل اين تيم به السد در ورزشگاه آزادي در بازي رفت مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا بود؛ ديداري که استقلال در نهايت با نتيجه 3 بر يک شکست خورد و تک گل آنها به حريف نيز گل به خودي بود و هيچ يک از بازيکنان استقلال نقشي در ثبت آن گل نداشتند.

اين آمار نشان از عملکرد ضعيف و نا اميد کننده مهاجمي مي دهد که به عنوان بازيکن خارجي به استقلال آمد تا به قدرت خط حمله اين تيم اضافه کند. اما آمار نشان مي دهد اين بازيکن (حداقل تا الان) و در حالي که يک سوم از فصل را پشت سر گذاشته ايم، در قواره تيمي مثل استقلال نبوده است.

نظر شما