شناسهٔ خبر: 29077625 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تاثیر معکوس مهاجم نیجریه‌ای/ استقلال با «گرو» بدون گل!

الحاجی گرو بازیکن نیجریه‌ای تیم فوتبال استقلال را می‌توان یکی از خریدهای ضعیف این تیم در فصل نقل و انتقالات به حساب آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال در حالی که نه تنها از پنجره نقل و انتقالات تابستانی محروم نبود، بلکه رفت و آمدهای زیادی هم در نقل و انتقالات داشت و دست به خریدهای پر زرق و برق و دهان پرکنی زد، در مجموع نمره قبولی در نقل و انتقالات به خصوص در خرید بازیکنان خارجی نگرفت و اغلب خریدهای این تیم حداقل تا هفته دهم لیگ برتر چنگی به دل نزدند.

یکی از خریدهای ضعیف تیم استقلال، الحاجی گرو مهاجم اهل کشور نیجریه است. این مهاجم که از نگاه هواداران بعنوان جانشین مامه تیام به استقلال پیوست، نه تنها نتوانست جای خالی ماشین گلزنی فصل گذشته این تیم  را پر کند، بلکه عملکردی ضعیف و ناامید کننده در خط حمله به نمایش گذاشت. 

گرو تا هفته دهم در ۶ بازی برای آبی پوشان در لیگ برتر به میدان رفته و مجموع دقایق حضور وی در این تعداد مسابقه به ۲۳۴ دقیقه می‌رسد. وی نه تنها موفق به زدن گل و یا ارسال پاس گل برای تیمش نشده، بلکه تیم استقلال در دقایق حضور گرو در زمین هرگز به گل نرسیده است!

آبی پوشان در لیگ برتر ۱۰ بار به میدان رفته‌اند که تنها در ۴ بازی از این ۶ بازی موفق به گلزنی شده‌اند. شاگردان شفر در بازی با ذوب آهن، تراکتورسازی، نفت مسجد سلیمان و سایپا گلزنی کرده‌اند و عجیب اینجاست که هیچ یک از گلهای این تیم در دقایق حضور گرو در زمین به ثمر نرسیده است تا آبی پوشان گلزنی با این بازیکن را تجربه نکرده باشند.

استقلال مقابل ذوب آهن در دقایق ۴۳ و ۵۶ گلزنی کرد که الحاجی گرو اصلا در این بازی به میدان نرفت. آبی پوشان در هفته سوم با نتیجه ۳ بر صفر تراکتورسازی را شکست دادند و گلهای آنها در دقایق ۱۳، ۲۸ و ۵۱ به دست آمد. الحاجی گرو در دقیقه ۵۵ این بازی به میدان آمد و آبی‌ها دیگر در آن بازی موفق به گلزنی نشدند.

استقلالی‌ها در دیدار هفته ششم مقابل نفت مسجد سلیمان هم دو گل زدند که این گلها در دقایق ۲ و ۲۹ به ثمر رسید و گرو اصلا در این بازی به میدان نرفت. آخرین باری که استقلالی‌ها در لیگ برتر توانستند گل بزنند در دیدار برابر سایپا بود که گلهای این تیم در دقایق ۲۳ و ۸۱ به ثمر رسید و گرو از دقیقه ۸۳ این بازی به میدان آمد.

بازی جام حذفی استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان را هم به این آمار اضافه کنید. در آن بازی گرو تا دقیقه ۵۶ در زمین حضور داشت و تک گل آبی پوشان در دقیقه ۹۶ توسط روح الله باقری به ثمر رسید.

تنها گلی که تیم استقلال در دقایق حضور گرو در زمین به ثمر رسانده، تک گل این تیم به السد در ورزشگاه آزادی در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود. دیداری که استقلال در نهایت با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و تک گل آنها به حریف نیز گل به خودی بود و هیچ یک از بازیکنان استقلال نقشی در ثبت آن گل نداشتند.

این آمار نشان از عملکرد ضعیف و نا امید کننده مهاجمی می دهد که یکی بعنوان بازیکن خارجی به استقلال آمد تا به قدرت خط حمله این تیم اضافه کند. اما آمار نشان می دهد این بازیکن (حداقل تا الان) و در حالی که یک سوم از فصل را پشت سر گذاشته ایم، در قواره تیمی مثل استقلال نبوده است.

نظر شما