شناسهٔ خبر: 29070973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسمومیت 64 نفر با قرص برنج در لرستان

نمایندگی لرستان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از مسمومیت 64 نفر در استان با قرص برنج خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر «رضا سپهوند» در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت برگزار شد، اظهار کرد:  6  ماه نخست امسال پزشکی قانونی تعداد مسمومیت با قرص برنج را شش نفر اعلام کرد و این در حالی است آمار موجود در بیمارستان‌های استان 58 مورد بوده است.

وی درباره مسمومیت با آلومینیوم فسفید( AAIPP ) گفت: پس از خوردن قرص توسط فرد چنانچه به او آب خورانده شود گاز فوسژن تولید می‌کند.

این معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: چنانچه فرد پس از مصرف قرص برنج، آب یا هر سرمی که پایه آبی داشته باشد مصرف کند، تولید گاز فوسژن تشدید و میزان شدت مسمومیت بیشتر می‌شود که در این مواقع بجای آب بهتر از از پارافین خوراکی و یا روغن‌گیاهی خوراکی(زیتون، گنجد و بادام) استفاده شود تا میزان تولید گاز ناشی از مصرف برنج کاهش یابد.

سپهوند با بیان این‌که مسمومیت با قرص برنج عمدی و یا غیرعمدی است، افزود: مشاهده شده که در فضای انبار محصولات نیز از قرص برنج استفاده شده است و چنانچه کسی بمدت طولانی در این فضا قرار گیرد نیز دچار مسمومیت خواهد شد.

وی مسمومیت دارویی را نخستین عامل مسمومیت در استان برشمرد و با بیان این‌که پس از مسمومیت دارویی، گزیدگی( عقرب، مار، زنبور و سگ)، مواد اعتیادآور، موادشیمیایی و مسمومیت با قارچ‌ و گیاهان سمی در رتبه‌های بعدی قرار دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از مسمومیت دارویی که در بیمارستان‌های استان ثبت شده به خاطر عوارض ناشی از مصرف دارو بوده است.

انتهای پیام

نظر شما