شناسهٔ خبر: 29003543 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرين تحولات يمن؛

پاسخ موشکي يمن به حملات ائتلاف سعودي/ تصميم پاکستان براي ميانجي گري جنگ يمن

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- حملات متجاوزان سعودي به غيرنظاميان يمني با حمله موشکي يمني‌ها به مواضع نظاميان سعودي در جيزان همراه بود.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، نيروهاي يمني با سه فروند موشک «زلزال1» تجمع نظاميان عربستان سعودي را در منطقه الخوبه در جيزان هدف قرار دادند.
همچنين؛ نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن، دو خودرو متجاوزان و مزدوران سعودي را در منطقه التحيتا در ساحل غربي با انفجار بمب کنار جاده اي منهدم و سرنشينان آنها را به هلاکت رساندند.

سرنگوني هواپيماي جاسوسي سعودي در جيزان
پدافند هوايي ارتش يمن يک هواپيماي جاسوسي متعلق به ائتلاف متجاوز سعودي را سرنگون کرد.
العالم گزارش داد؛ پدافند هوايي يمن يک فروند هواپيماي جاسوسي ائتلاف سعودي را هنگام پرواز در وادي جاره در استان جيزان در جنوب عربستان سرنگون کرد
نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن همچنين، يک دستگاه تانک متعلق به مزدوران ارتش سعودي را در صحراي الاجاشر در نجران منهدم کردند و درنتيجه، همه سرنشينان آن کشته شدند.

موج جديد حملات ائتلاف سعودي
سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد در حملات نيروهاي ائتلاف متجاوز به رهبري عربستان روز چهارشنبه به استان حديده در غرب يمن ده ها غير نظامي کشته شدند.
دفتر هماهنگي امور بشردوستانه سازمان ملل متحد ، به نوع حملات به شهرهاي بيت الفقية و الحالي اشاره نکرد اما کميته هاي مردمي يمن ائتلاف متجاوزان سعودي را عامل اين حمله هوايي اعلام کردند.
سازمان ملل از کشته شدن دست کم 21 غيرنظامي و زخمي شدن 10 نفر در حمله به يک کارگاه بسته بندي سبزيجات در شهر بيت الفقية خبر داد. همچنين در حمله به سه خودرو در منطقه الحالي سه نفر کشته و شش نفر زخمي شدند.
ليز گراندي Lise Grande هماهنگ کنده امور بشردوستانه سازمان ملل در يمن گفت:«غيرنظاميان بهاي سنگيني براي اين مناقشه مي پردازند. اين سومين بار در ماه جاري است که درگيري ها در حديده تا اين ميزان قرباني مي گيرند.»
در همين حال العالم گزارش داد جنگنده‌هاي ائتلاف «سعودي-آمريکايي» در 24 ساعت گذشته، بيش از چهل يمني را شهيد و زخمي کردند؛ يک مقام وزارت خارجه يمن با محکوم کردن «اين جنايت» از سازمان ملل خواستار توقف حملات شد.
خبرگزاري رسمي يمن «سبأ» امروز پنجشنبه گزارش کرد، «ائتلاف سعودي-آمريکايي در حملات 24 گذشته حداقل 24 شهروند يمني را به کام مرگ فرستاده و بيش از 17 نفر را مجروح کرده است».
يک منبع امنيتي به خبرگزاري يمن گفت که «21 نفر از مردم در حمله جنگنده‌هاي متجاوز سعودي به الخضروات در تقاطع اللاويه در منطقه المسعودي در شهرستان بيت‌الفقيه در استان الحديده در غرب يمن به شهادت رسيدند».
به گفته اين منبع، سه يمني نيز که يکي از آنان کودک است در دو حمله به تجمه مردمي در منطقه «7 يوليو در شهر الحديده» در غرب يمن جان باختند و شش نفر ديگر نيز مجروح شدند.
بنا بر اين گزارش، يک شهروند يمني ديگر نيز به ضرب گلوله گارد مرزي عربستان در شهرستان مرزي «منبه» جان باخت و شماري از خودروهاي مردم در گلوله‌باران موشکي و توپخانه‌اي سعودي در همين شهر خسارت ديد.
علاوه بر اين، مردم در شهرستان «باقم» در استان «صعده» در شمال يمن نيز هدف موشک‌باران و گلوله‌هاي توپخانه گارد مرزي عربستان قرار گرفتند.
منبع مذکور همچنين از حمله هواپيماهاي سعودي به يک خودرو حامل دام وابسته به مردمي در منطقه «شعب امدوش» در شهرستان «عبس» در استان «حجه» در شمال غرب يمن خبر داد.

تصميم پاکستان براي ميانجي گري جنگ يمن
نخست وزير پاکستان از تصميم اين کشور براي ميانجي گري ميان جنبش انصارالله و ائتلاف متجاوز سعودي در يمن خبر داد.
پايگاه شبکه «جيوز نيوز » پاکستان به نقل از عمران خان نخست وزير اين کشور گزارش داد که اسلام آباد براي تقويت وحدت ميان کشورهاي اسلامي تلاش مي کند.
وي با بيان اينکه پاکستان براي ميانجي گري با هدف حل بحران يمن، تلاش مي کنيم، افزود که علاوه بر ايفاي نقش «ميانه»، همه تلاش خود را  براي حل و فصل درگيري ها در يمن به کار مي گيريم.

نظر شما