شناسهٔ خبر: 28980793 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

مهاجری: نتایج پدیده نشان می دهد، راهم درست بود/ فشاری که از سوی نساجی به داوران وارد شده، درست نیست

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - یوسف قاسمی -ماشین سازی در هفته دهم لیگ برتر باید در قائمشهر به مصاف نساجی مازندران برود ولی محمدرضا مهاجری، سرمربی تبریزی ها به دلیل تاخیر در پرواز به کنفرانس مطبوعاتی پیش از این دیدار نرسید. به همین دلیل با وی تماس گرفتیم تا نظرش در مورد مسابقه فردا را جویا شویم.

ماحصل گفتگو خبرنگار بانک ورزش با محمدرضا مهاجری، سرمربی ماشین سازی را در زیر می خوانید.


از بازی فردا آغاز کنیم.
در ابتدا باید در مورد دو موضوع صحبت کنم. اول  اینکه خیلی خوشحالم مازندران پس از سال ها در سطح اول فوتبال کشور حضور دارد و نکته دوم اینکه طی هفته های اخیر بحث های زیادی در مورد اشتباهات داوری علیه نساجی در رسانه ها مطرح شد که اصلا قصد ندارم بگویم درست بوده یا خیر ولی به هر حال این خوب نیست که با این کار بخواهیم روی داوران فشار بیاوریم که چون در بازی های گذشته اشتباه کرده اند، در این بازی به سود تیمی قضاوت کنند. به نظر من داور هم مثل همه ما انسان است و اشتباه می کند و در مسابقه فردا هم امیدوارم جدا از هر بحثی هر تیمی که مستحق پیروزی بود با کسب سه امتیاز زمین مسابقه را ترک کند. در مورد بازی هم باید بگویم که آنالیز خوبی از تیم نساجی انجام دادیم و به خوبی با نقاط ضعف و قوت شان آشنا هستیم و امیدوارم بازی فردا که بدون شک در حضور خیل عظیم هواداران نساجی برگزار می شود، از نظر فنی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد تا کسانی که فوتبال را تماشا می کنند راضی به خانه های شان بروند.

اکثر مربیانی که جلو شما بازی کرده اند، معتقدند تیم تان با ضد فوتبال نتیجه می گیرد، آیا این موضوع را می پذیرید؟

من این موضوع را اصلا قبول ندارم. همانطور که دیدید در همه بازی هایی که من روی نیمکت ماشین سازی نشستم موفق به گلزنی شده ایم و این نشان می دهد که به فکر دفاع مطلق نیستیم. حالا در بعضی بازی ها وقتی زورمون به تیم حریف نچربد، به اجبار با استراتژی تدافعی تر بازی می کنیم. ولی نمی توانم قبول کنم که تیمم را به ضد فوتبال متهم کنند. ما در بحث بازیکن با محدودیت زیادی مواجه هستیم که فکر می کنم دلیل آن این است که در ابتدای فصل اصلا مشخص نبود قرار است با چه نامی در لیگ شرکت کنیم و همین موضوع موجب شد که در یارگیری کمی ضعیف عمل کنیم. در حال حاضر هم مصدومیت یوسفی که خودش به تنهایی یک تیم است یا بابایی و زاهدی خیلی به تیم ما لطمه زده است ولی از همین حالا مجوز تقویت تیم در نیم فصل را گرفته ایم و انشالله بهتر خواهیم شد.

مالک دو باشگاه تراکتور و ماشین سازی یک نفر است ولی در یک تیم این همه هزینه می کند و به تیم کهکشانی ها معروف می شوند و شما از کمبود بازیکن حرف می زنید.
به هر حال فکر می کنم این موضوع برای این است که انتظارات از تراکتور بیشتر است و برای همین مالک باشگاه برای آنجا بیشتر هزینه می کند ولی با این وجود ما هم مشکلی نداریم و روی برنامه های خودمان گام بر می داریم.


خب این موضوع که مالک باشگاه از ماشین سازی انتظار زیادی ندارد، شما را به عنوان سرمربی اذیت نمی کند؟

ببینید از نظر تیمی ما مشکلی نداریم و اینطور نیست که انتظار از تیم من پایین باشد. من به کار خودم اطمینان دارم و اگر فکر می کردم که توانایی رساندن ماشین سازی به رتبه های بالایی جدول را ندارم اصلا سرمربیگری این تیم را نمی پذیرفتم ولی به هر حال مشکلاتی هم هست که انشالله حل می شود.

پس از نظر مالی مشکلی ندارید؟
اینکه هیچ مشکلی نباشد، نه ولی به هر حال تا کنون ۲۰ الی ۲۵ درصد قراردادها را پرداخت کرده ایم و صحبت هایی شده تا در آینده ای نزدیک بخش دیگری از مطالبات بازیکنان را بدهیم. به هر حال در شرایط فعلی اوضاع اقتصادی کشور چندان مناسب نیست و نمی توان از کسی که در بخش خصوصی هزینه می کند، انتظار داشت که برای دو تیم به یک شکل هزینه کند.

در مورد تیم فصل گذشته شما صحبت کنیم که در حال حاضر صدرنشین لیگ است. آیا از رها کردن پدیده ناراحت نیستید؟

نه اصلا ناراحت نیستم و برعکس خیلی هم خوشحالم که تیمی که چند سال برای آن زحمت کشیده ام، با مربی خوبی چون یحیی گل محمدی در صدر جدول قرار دارد و این نشان می دهد که من راهی که در پدیده آغاز کرده بودم راه درستی بوده است، زیرا همانطور که می بینید پدیده یکی از تیم هایی است که با کمترین تغییر فصل را شروع کرده و حالا صدرنشین است.

ولی گفته می شد که برای تصدی پست سرمربیگری تراکتور از پدیده جدا شدید.

نه اصلا اینطور نیست و خودم احساس کردم که پس از هفت سال حضور در مشهد باید چالش جدیدی را تجربه کنم. زمانی که من از پدیده جدا شدم اصلا بحث حضورم در تراکتور مطرح نشده بود و پس از آن این پیشنهاد به دستم رسید.


پیش از این با سیاه جامگان، نساجی را در قائمشهر شکست داده بودید، پیش بینی تان از نتیجه بازی فردا چیست؟

همانطور که گفتم ما تنها برای کسب پیروزی به زمین مسابقه می رویم زیرا نمی خواهیم فاصله دو امتیازی مان با نساجی را از دست بدهیم. امیدوارم در پایان بازی هر تیمی که از نظر فنی استحقاق پیروزی را داشت به خواسته اش دست یابد. البته این را هم باید در نظر گرفت، نساجی کادرفنی خیلی خوبی دارد که در اولین تجربه لیگ برتری اش تا به اینجای لیگ نتایج خوبی کسب کرده است.

نظر شما