شناسهٔ خبر: 28975839 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه

گروه فرهنگی- یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی امروز با حضور مشاور عالی نماینده ولی فقیه در کردستان، علیرضا قزوه شاعر آیینی کشور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، فرماندار قروه و جمعی از مسئولان و شاعران استانی و کشوری در کانون ولایت قروه آغاز شد، ب

صاحب‌خبر -

برگزاری یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه

به گزارش ایکنا از کردستان، یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین همایش آیین های عاشورایی فردا، دوم آبان ماه با هدف انتقال فلسفه قیام عاشورا به نسل جوان و نوجوان، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان قروه در موضوعات مرتبط با فرهنگ عاشورایی و گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی به ویژه فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه آغاز به کار کرد.
در آئین افتتاحیه این کنگره جلال قلعه شاخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن خیرمقدم به عاشقان و محبان اهل بیت و شاعران آئینی کشور در این کنگره، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.
علیرضا قزوه، شاعر ادبیات پایداری کشور، فرزانه شفیعی از اصفهان، رسول سنایی از کهکیلویه و بویر احمد، محمد حسین مهدویان از قم، فاطمه بدیعی از کاشان، رضا نظری فر از صحنه، محسن کاویانی از قم و علی کرم خانه ای از ایلام اشعار خود را در وصف سرور و سالار شهیدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای حاضرین در مراسم قرائت کردند.
اجرای ٩ نمایش تعزیه در شهرستان‌های سنندج، بیجار و قروه از یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در راستای پنجمین سوگواره تعزیه و مرثیه راویان عشق بیجار و با حضور گروه‌های مرثیه‌خوان برتر کشوری از جمله برنامه‌هایی است که در این کنگره دنبال خواهد شد.
تجلیل از پنج نفر از پیرغلامان حسینی و همچنین تجلیل از خانواده شهید ورمقانی و خانواده شهید مدافع حرم قروه از جمله برنامه‌های این کنگره خواهد بود.
عبدالجبار کاکایی، بهروز سپید نامه، افشین اعلی داوران بخش شعر این کنگره و مسعود مراد سلیمی، جمشید فرجوند فردا، ناصرمحمدی زنجانی نیز داوران بخش عکس کنگره هستند.
انتهای پیام

نظر شما