شناسهٔ خبر: 28969129 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ارسال 246 عکس به اولین کنگره استانی عکس عاشورایی قروه

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از ارسال ۳۱۲ شعر به یازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی و ۲۴۶ عکس به اولین کنگره استانی عکس عاشورایی در قروه خبر داد.

صاحب‌خبر -

ارسال 246 عکس به اولین کنگره استانی عکس عاشورایی قروه

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، دوم آبان‌ماه در آیین افتتاحیه یازدهمین کنگره شعر عاشورایی که در کانون ولایت شهر قروه برگزار شد، اظهار کرد: یازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی، از روز گذشته با اجرای تغزیه گروه علمدار از استان مرکزی در مهدیه سنندج آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه این کنگره در گذشته فقط در بخش شعر برگزار می‌شد، افزود: امسال برای اولین بار بخش آیین‌های عاشورایی هم به این کنگره اضافه شده که بخش عکس و اجرای تعزیه را در بر می‌گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه 36 قطعه عکس در قالب نمایشگاه در سه شهر سنندج، بیجار و قروه به نمایش در می‌آید، عنوان کرد: ۳۱۲ شعر به یازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی و ۲۴۶ عکس به اولین کنگره استانی عکس عاشورایی در قروه ارسال شد.
وی ادامه داد: همچنین دو گروه تغزیه‌خوان و یک گروه پرده‌خوان از استان‌های همدان، کرمانشاه، اراک و قزوین هم در این سوگواره شرکت کرده‌اند که ۹ اجرا در شهرهای قروه، بیجار، دلبران، سنندج و سریش‌آباد خواهند داشت.
قلعه‌شاخانی در ادامه به داوران بخش شعر و عکس هم اشاره و عنوان کرد: در بخش شعر، بهروز سپیدنامه، افشین اعلاء و عبدالجبار کاکایی و در بخش عکس، مسعود مرادسلیمی، جمشید فرجوند فردا و ناصر محمدی زنجانی به داوری پرداختند.
وی با اشاره به اینکه آیین اختتامیه این کنگره روز پنجشنبه در شهر قروه برگزار می‌شود، یادآور شد: در مجموع ۱۶ نفر در بخش شعر و ۱۰ نفر در بخش عکس در آیین اختتامیه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام

نظر شما