شناسهٔ خبر: 28969000 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

گمرک ايران؛

تازه‌ترين آمار گمرک از قاچاق انسان

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- گمرک ايران: ماموران گمرک از ابتداي سال تا کنون 214 مورد قاچاق انسان را شناسايي کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، کشف 18 مورد جديد قاچاق انسان از سوي ماموران گمرک در روزهاي اخير، آمار کشفيات قاچاق انسان را در سال جاري به 214 مورد رساند.
ماموران گمرک بازرگان با هوشياري و رصد محموله هاي خروجي و ترانزيتي در ­6 عمليات جداگانه، موفق به کشف 18 مورد قاچاق انسان شدند. بر اساس اين گزارش­ ماموران در عمليات اول، با رصد يک دستگاه تريلر ترک موفق به کشف 4 مورد قاچاق انسان شدند. اين تريلر که از مبدا ازبکستان حرکت کرده بود، حامل بار آهن به مقصد ترکيه بود. اين افراد که تبعه کشورهاي همسايه هستند، در ميان بار آهن مخفي شده بودند.
هم چنين اين ماموران در عمليات دوم، با رصد محموله تجاري و با استفاده از دستگاه ايکس ري و تجهيزات کنترلي موفق به کشف 3 نفر در داخل يک کاميون به مقصد ترکيه شدند. اين سه نفر با مخفي شدند درمحموله لوبيا قرمز قصد خروج از ايران را داشتند.
اين گزارش مي افزايد، ماموران گمرک بازرگان هم چنين در عمليات سوم، موفق به کشف يک مورد قاچاق انسان در يک محموله تزانزيتي شدند. محموله اين تريلر شمش آلومينيوم از مبدا ترکمنستان بود. اين فرد با مخفي شدن در ميان محموله اين تريلر به مقد ترکيه قصد داشت غيرقانوني از ايران خارج شود.
در عمليات چهارم، با دقت و هوشياري ماموران گمرک، 5 نفر تبعه خارجي در يک دستگاه تريلي ترکيه اي شناسايي شدند. اين تريلر حامل بار ترانزيتي لوبيا به مقصد کشور ترکيه بود که توسط ماموران گمرک شناسايي و دستگير شدند.
همچنين در عمليات پنجم، 2 نفر تبعه سوريه از يک دستگاه تريلرخروجي دستگير شدند. بار اين تريلر نيز لوبيا به مقصد کشور ترکيه بود.
براساس اين گزارش و در عمليات ششم ،3 نفر تبعه خارجي از يک دستگاه تريلر خروجي به مقصد کشور ترکيه دستگير شدند.
بر اساس آخرين آمارها از کشفيات قاچاق انسان در مرزهاي گمرکي، کشفيات قاچاق انسان از ابتداي سال جاري تا کنون به 214نفر رسيده است. اين آمارها حاکي از اين است که گمرک بازرگان در اين نوع کشفيات در ميان گمرکات کشور بيشترين کشفيات را داشته است.

نظر شما