شناسهٔ خبر: 28967720 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کنگره شعر عاشورایی قروه مُوکب بزرگ فرهنگی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قزوه روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین همایش آیین های عاشورایی در قروه اظهار داشت: این

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قزوه روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین همایش آیین های عاشورایی در قروه اظهار داشت: این کنگره همچون موکب فرهنگی است که اکثر شعرای آیینی کشور ما را گرد هم آورده است.
وی افزود: شعر شاعران و اجرای مداحی توسط مداحان غذای معنوی است که لازمه تهیه خوراک ارزشمند مطالعه همیشگی و صحیح فرهنگ عاشورا است.
این شاعر آیینی برجسته کشورمان بر تداوم این کنگره تاکید کرد و یادآور شد: نام شهید احمد زارعی با شهر قروه گره خورده است که اولین کنگره شعر جنگ را اجرا کرد.
وی تاکید کرد: ادبیات دفاع مقدس وامدار زحمات شهید زارعی است و انتظار می رود مرکز فرهنگی به نام او نامگذاری شود تا همواره نامش در این منطقه بدرخشد.
قزوه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت انتصاب فردی بومی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تقدیر کرد و گفت: این نخستین مرتبه ای است که از وزیری تشکر می کنم.
این شاعر آیینی برجسته کشورمان اضافه کرد: برگزاری برنامه های ارزشمندی همچون نمایشگاه کتاب و چنین کنگره ایی، حاکی از توانمندی و ذهن فعال و پویای مسئولان فرهنگی کردستان است.
عبدالجبار کاکایی از شاعران مطرح کشور و داور یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه هم در این مراسم گفت: شعر آیینی در مناطق کردنشین رشد قابل توجهی کرده است.
وی با اشاره به اینکه دومین دوره است که داوری اشعار را در این کنگره بر عهده دارد، اضافه کرد: کیفیت آثار ارسالی بسیار بهبود پیدا کرده است.
یازدهمین کنگره سراسری شعر و‌ نخستین همایش آیین های عاشورایی قروه از شامگاه سه شنبه با اجرای تعزیه گروه علمدار استان مرکزی در مهدیه سنندج آغاز شد.
اختتامیه این کنگره روز پنجشنبه در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قروه با معرفی برگزیدگان برگزار می شود.
7348/9102
انتهای پیام

نظر شما