شناسهٔ خبر: 28967707 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همزمان با یازدهمین کنگره شعر عاشورایی؛

کنگره سراسری شعر عاشورایی باید جریان‌سازی شود

نمایندگی کردستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر جریان سازی کنگره سراسری شعر عاشورایی گفت: نخستین همایش آیین‌های عاشورایی در راستای ارتقا سطح کیفی کنگره شعر عاشورایی پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،جلال قلعه شاخانی در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان قروه ظرفیت خوبی در زمینه برگزاری ویژه برنامه های آیینی و مذهبی دارد و برگزاری ۱۰ دوره کنگره شعر عاشورایی گواه این ادعاست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: انتقال فلسفه قیام عاشورا به نسل جوان و نوجوان، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان قروه در موضوعات مرتبط با فرهنگ عاشورایی، گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی به ویژه فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه، صیانت از آداب و سنن ایرانی – اسلامی و ایجاد فضای وحدت فرهنگی و اجتماعی مرتبط با فرهنگ عاشورا از جمله اهدافی است که در برگزاری این کنگره ملی دنبال می شود .

قلعه شاخانی همچنین گفت: در همین راستا بخش‌های عکس و آیین های عاشورایی به این دوره از کنگره شعر اضافه شد تا بتوان از دیگر ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان در جهت توسعه این رویداد فرهنگی بهره گرفت.

وی از تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستان قروه در آیین اختتامیه یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمان با معرفی برگزیدگان این دوره از کنگره شعر عاشورایی از پنج نفر پیرغلام حسینی، خانواده شهید ورمقانی و خانواده شهید مدافع حرم قروه تجلیل می‌شود.

انتهای پیام


انتهای پیام

نظر شما